Történeti háttér és gyártás
A LMS Princess Coronation Class 6233 Duchess of Sutherland gőzmozdony az angliai London, Midland and Scottish Railway (LMS) társaság részére készült. A mozdonyt 1938-ban gyártották a híres Crewe gyárban. Az LMS célja az volt, hogy nagy teljesítményű gőzmozdonyokat állítson elő az expresszvonatok kiszolgálására, amelyeket a brit vasúthálózat legforgalmasabb vonalain üzemeltettek.
- Gyártó: LMS Crewe gyár
- Gyártási év: 1938
- Példányszám: Összesen 38 darab készült a Princess Coronation Class sorozatból
Technikai jellemzők
A Duchess of Sutherland egy gőzmeghajtású mozdony, melynek tervezése során a kor legfejlettebb technológiáit alkalmazták. A mozdony impozáns megjelenése és teljesítménye miatt a korszak egyik legkiválóbb gőzmozdonya volt.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: 3300 lóerő
- Tengelyelrendezés: 4-6-2 (Pacific típus)
- Maximális sebesség: 100 mérföld/óra (kb. 160 km/h)
- Hossz: Kb. 22 méter
- Férőhely: Nincs külön utastér, mint mozdony
- Futómű és fékrendszer: Modern futómű és nagynyomású légfékek
Szolgálati történelem
A Duchess of Sutherland az LMS társaság színeiben szolgált az Egyesült Királyságban. Elsődlegesen expresszvonatok élén közlekedett, amelyeket a London és Skócia közötti fővonalakon üzemeltettek. Kiemelkedő teljesítményével és megbízhatóságával gyors és kényelmes utazást biztosított a hosszú távú utazások során.
A mozdonyt 1964-ben vonták ki az aktív szolgálatból a gőzüzem megszüntetésével párhuzamosan, amikor a dízel és elektromos vontatási módszerek váltak uralkodóvá.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A 6233 Duchess of Sutherland a kivételesen megőrzött példányok közé tartozik, és napjainkban is működőképes állapotban része a brit vasúti örökségnek. Rendszeresen részt vesz nosztalgiavonatok üzemeltetésében, valamint különféle bemutatókon az Egyesült Királyságban. A mozdony a Midland Railway – Butterley telephelyén található.
Érdekességek és kulturális hatás
A Duchess of Sutherland az évek során számos vasútrajongó figyelmét felkeltette. A gőzmozdonyok iránti nosztalgia és a vasúti történelem iránti érdeklődés miatt a mozdony gyakori témája a modellezők körében is. A modellvasúti gyártók széles körben készítettek róla méretarányos replikákat, amelyek világszerte elérhetők az érdeklődők számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Teljesítmény | 3300 lóerő |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Gyártási év | 1938 |
Hivatkozások
További információ a Wikipédia oldalon
Képek
Források: Wikipédia, Google