Történeti háttér és gyártás
A GWR 850 Class gőzmozdonyt a Great Western Railway (GWR) társaság számára tervezték, és a William Dean főmérnök által vezetett csapat készítette el. A sorozatot 1874-ben gyártották, a Swindonban található vasúti műhelyekben. Ezeket a mozdonyokat különféle vonatok vontatására tervezték, hogy a GWR igényeit kielégítsék. Összesen 50 darabot készítettek ebben a sorozatban, amelyek főként a brit vasúthálózat részeként működtek.
Technikai jellemzők
A GWR 850 Class gőzmozdonyok gőzerővel működtek, és a 0-6-0 tengelyelrendezés jellemezte őket. Ez azt jelenti, hogy a mozdonyoknak hat hajtott kereke volt elöl, ezek előtt és mögött pedig nem volt szabadon futó kerekük. A mozdonyok teljesítménye és sebessége a kor standardszintjének megfelelő volt, lehetővé téve számukra a hatékony áruszállítást.
Szolgálati történelem
A GWR 850 Class mozdonyokat főként teherszállításra használták a brit vasúthálózaton belül. Az egyszerű és praktikus kialakításuk hosszú élettartamot biztosított számukra. Az évek során számos példányukat átalakították és korszerűsítették, hogy megfeleljenek a megváltozott vasúti igényeknek. Üzemelésüket fokozatosan állították le, a legtöbbet a 20. század első felében vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a GWR 850 Class bármelyik példánya fennmaradt volna múzeumban vagy más megőrzési projekt keretében. Ez a sorozat, mint sok más ipari műemlék, sajnos eltűnt az idők során, és ma már csak a dokumentumokban és archívumokban lelhetőek fel.
Érdekességek és kulturális hatás
- Bár a GWR 850 Class nem tartozik a legismertebb mozdonyok közé, mégis fontos szerepet játszott a brit ipari forradalomban, amikor a vasút gyors fejlődése zajlott.
- A modellvasutak világában a GWR mozdonyok mindig is népszerűek voltak, bár az 850 Class különleges modelljei ritkábban fordulnak elő.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_850_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google