Történeti háttér és gyártás
A GWR 927 Class gőzmozdonyokat 1874-ben gyártották a Great Western Railway számára. A tervezést William Dean nevéhez köthetjük, aki a Swindon gyárban végezte a munkálatokat. Ez a mozdonytípus a korábbi GWR 3201 Class alapján készült, azzal a céllal, hogy hatékonyabb közlekedést biztosítson a kiterjedt vasúthálózaton.
- Építés éve: 1874
- Gyártó: Great Western Railway, Swindon gyár
- Példányszám: 20 darab
Technikai jellemzők
A GWR 927 Class egy 0-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony volt, amelyet elsősorban teherszállításra terveztek. A gőzmozdonyok meghatározó jellemzője volt a gőzüzemű hajtás, amely forradalmi változásokat hozott a vasúti közlekedésben a 19. század végén.
- Hajtás: gőz
- Tengelyelrendezés: 0-6-0
- Maximális sebesség: körülbelül 45 km/h
- Teljesítmény: a pontos watt érték nem ismert
Szolgálati történelem
A GWR 927 Class mozdonyok főként teherfuvarozásban vettek részt. A Great Western Railway által üzemeltetett vonalakon az 1800-as évek végén, valamint a 1900-as évek elején láthatták el feladataikat. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból, mivel újabb és hatékonyabb típusok vették át a helyüket.
- Szolgálatban: főként teherhordó feladatok
- Üzemeltető: Great Western Railway
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GWR 927 Class gőzmozdonyok közül egyetlen darab sem maradt fenn az utókor számára. A mozdonyok mindegyike selejtezésre került, és így jelenleg egyik sem található meg múzeumban vagy nosztalgiavonatként.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 927 Class speciális történelmi kontextusában kevésbé vált a popkultúra részévé, mint némely más vasúti modellek. Az angliai vasúttörténet iránt érdeklődő körökben azonban ismert, mint a Swindonban tervezett mozdonyok egyike. Modellvasúti gyártók körében nem vált elterjedtté, így a rajongók számára kevésbé hozzáférhető.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Maximális sebesség | Körülbelül 45 km/h |