LB&SCR G class gőzmozdony

Az 1890-es években tervezett LB&SCR G class gőzmozdonyok a viktoriánus Anglia ipari fejlődésének ikonikus képviselői voltak, megbízhatóságukkal jelentős szerepet játszva a déli vasútvonalak kiszolgálásában.

Történeti háttér és gyártás

Az LB&SCR G class gőzmozdonyt 1874-ben fejlesztették ki a London, Brighton and South Coast Railway (LB&SCR) számára. A cél az volt, hogy hatékony és megbízható mozdonyt biztosítsanak a gyors személyszállító szolgáltatások számára. A típust William Stroudley tervezte, aki az LB&SCR főmérnökeként dolgozott ebben az időszakban. A G class mozdonyok a Brighton Works-ben készültek, amely az LB&SCR saját gyártóüzeme volt.

A mozdonyok kialakításának célja egy adott vasúti vonal, a London és Brighton közötti távolság gyors és hatékony leküzdése volt. Az 1874-es év során több ilyen mozdony került gyártásra és üzembe helyezésre, hogy megfeleljenek a növekvő utasszállítási igényeknek.

Technikai jellemzők

Az LB&SCR G class technikai megoldásai korának megfelelően fejlettek és megbízhatóak voltak. A mozdonyok gőzüzeműek voltak, és a Stroudley-féle kialakításnak megfelelően egyszerű és robusztus konstrukcióval készültek.

Hajtásrendszer: A mozdonyok gőzhajtásúak voltak, lehetővé téve a szükséges erő átadását a kerekekre.
Tengelyelrendezés: A mozdonynak 0-4-2 elrendezése volt, amely stabilitást és hatékony erőátvitelt biztosított.
Maximális sebesség: Nem dokumentált.
Méretek: Nem dokumentált pontos méretek.
Férőhely és osztályok: Mivel ezek mozdonyok voltak, nem szállítottak közvetlenül utasokat.

Szolgálati történelem

Az LB&SCR G class mozdonyok az Egyesült Királyság területén, főként a London, Brighton és South Coast Railway vonalain voltak használatban. Kifejezetten személyszállítási feladatokat láttak el, ahol kifejezetten a gyorsaság és pontosság volt az elvárt teljesítmény.

A mozdonyok megbízható üzemeltetése lehetővé tette, hogy több évtizeden keresztül szolgálatban maradjanak. Az idő előrehaladtával a vasúttársaság fokozatosan modernebb és hatékonyabb mozdonyokra cserélte a G class egységeit. A pontos kivonási időszak nincs dokumentálva, de valószínűleg az 1900-as évek elején került sor a selejtezésükre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármelyik LB&SCR G class gőzmozdony megőrzésre került volna. A források alapján úgy tűnik, hogy egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes állapotban.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LB&SCR G class mozdonyok a korai brit vasúttörténelem egyik érdekes fejezetét képviselik. Bár ezek a mozdonyok nem váltak híressé a modellezők körében, mégis fontos szerepet játszottak abban, hogy a London, Brighton, és South Coast Railway szolgáltatásai megbízhatóak és versenyképesek legyenek.

A mozdonyokkal kapcsolatban nem található olyan jelentős kulturális megjelenés vagy becenév, amely széles körben ismertté tette volna őket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Wikipedia – LB&SCR G class

Képek

Források: Wikipédia, Google