LNWR Webb Precursor Class gőzmozdony

Az 1890-es évek végén bemutatott LNWR Webb Precursor Class gőzmozdonyok innovatív tervezésükkel és megbízhatóságukkal jelentős hatást gyakoroltak a brit vasúti közlekedés fejlődésére.

Történeti háttér és gyártás

Az LNWR Webb Precursor Class egy brit gőzmozdony, amelyet Francis Webb tervezett a London and North Western Railway (LNWR) részére. A mozdonyok első példányai 1874-ben készültek el. A sorozat gyártása a Crewe Works gyárban történt, amely az LNWR egyik fő gyártóhelyszíne volt. A tervek szerint az új mozdonyok a korábban használt típusok korszerűsítésére szolgáltak, amelyre az növekvő személy- és teherszállítási igények miatt volt szükség. A Webb Precursor Class mozdonyokból összesen 160 darab készült el.

Technikai jellemzők

A Webb Precursor Class mozdonyok gőzhajtással működtek, amely abban az időszakban a vasúti közlekedés meghatározó technológiája volt. A mozdonyok 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy két vezetőtengely és négy hajtott tengely volt rajtuk. Maximális sebességük 80 km/h körül volt, ami akkoriban jelentős teljesítménynek számított. A mozdonyok hossza és magassága a kor szokásainak megfelelően lett kialakítva, azonban pontos méretekről nincs információ.

Szolgálati történelem

A Webb Precursor Class mozdonyok főként az Egyesült Királyság vasútvonalain szolgáltak. Elsődlegesen személyszállító vonatokat húztak, de teherfuvarokhoz is használták őket. A mozdonyok az 1900-as évek elejéig voltak forgalomban, amikor is újabb technológiák és típusok váltották fel őket. Az átépítések és modernizációk nem voltak jellemzőek erre a típusra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, a Webb Precursor Class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn napjainkra. A típus teljesen eltűnt a vasúti közlekedésből, így sem múzeumokban, sem nosztalgiavonatok részeként nem találkozhatunk velük.

Érdekességek és kulturális hatás

A Webb Precursor Class mozdonyok a vasúttörténet egyik érdekes korszakának képviselői. Modellvasúti körökben kevéssé elterjedtek, és a médiában sem jelentek meg gyakran. Bár konkrét történeteket vagy beceneveket nem kapcsoltak hozzájuk, a vasútbarátok mégis gyakran emlegetik a korai brit gőzmozdonyok között ezt a típust.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-4-0
Maximális sebesség 80 km/h
Példányok száma 160

Hivatkozások

LNWR Webb Precursor Class – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google