LMS Rebuilt Royal Scot Class gőzmozdony

Az LMS Rebuilt Royal Scot Class gőzmozdony az 1920-as évekbeli brit vasúti mérnöki csúcsot testesíti meg, és kiváló teljesítménye révén a kor egyik legismertebb mozdonyává vált.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS Rebuilt Royal Scot Class gőzmozdony az eredeti Royal Scot Class sorozat átalakításának eredménye. Ezt a sorozatot az 1920-as évek végén fejlesztették ki az igények növekedése miatt, hogy képes legyen kezelni a hosszabb és gyorsabb vonatokat is. A London, Midland and Scottish Railway (LMS) készítette ezeket a mozdonyokat, hogy megfeleljenek a nagy távolságú gyorsvonatok követelményeinek. A sorozat átalakítása a második világháború után kezdődött azzal a céllal, hogy növeljék a mozdonyok hatékonyságát és teljesítményét. A felújított változatok gyártása 1943-ban kezdődött és folytatódott egészen 1955-ig.

Technikai jellemzők

Az LMS Rebuilt Royal Scot Class gőzmozdonyok jelentős műszaki fejlesztéseken mentek keresztül az eredeti változathoz képest. A legjelentősebb változás a frissített kazán és új hajtási rendszer bevezetése volt, amely növelte a mozdonyok teljesítményét és hatékonyságát. A hajtás gőzzel működött, ami a korabeli technológia szabványának számított. A teljesítmény növelésével a mozdonyok maximális sebessége elérhette a 100 km/h-t is. A járművek hossza körülbelül 20,1 méter volt, és a tengelyelrendezésük 4-6-0 formátumú.

Szolgálati történelem

Az LMS Rebuilt Royal Scot Class mozdonyokat elsősorban nagy távolságú személyvonatok vontatására használták a brit vasúthálózatban. Kiemelkedő teherbírásuk és sebességük miatt a brit államvasút, a British Railways is használta őket. Az 1960-as években a dízel- és elektromos mozdonyok elterjedésével kezdődött meg a gőzmozdonyok fokozatos kivonása a szolgálatból. A legtöbb egységet 1962 és 1965 között selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A felújított LMS Rebuilt Royal Scot Class mozdonyok közül néhányat megőriztek történelmi és múzeumi célokra. Ezek közül az egyik legismertebb a „No. 46100 Royal Scot”, amely több brit vasúti múzeumban is megtekinthető, és néha nosztalgiavonatokban is részt vesz.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LMS Rebuilt Royal Scot Class mozdonyok a brit vasúti történelem ikonikus részévé váltak. Számos modellvasúti gyártó készítette el a mozdony kicsinyített változatát, amelyek népszerűek a vasúti modellezők körében. A mozdonyok hírneve és megjelenése számos filmben és televíziós műsorban is megjelent, ahol a brit vasúti múltat idézik fel.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Maximális sebesség 100 km/h
Hossz 20,1 méter
Tengelyelrendezés 4-6-0

Hivatkozások

LMS Rebuilt Royal Scot Class – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google