KCR ex-WD Austerity 2-8-0 gőzmozdony

A KCR ex-WD Austerity 2-8-0 gőzmozdony a második világháború utáni években vált a brit vasutak nélkülözhetetlen szereplőjévé, kitartó teljesítménye pedig a nehéz teherszállítás alapjává tette.

Történeti háttér és gyártás

A KCR ex-WD Austerity 2-8-0 gőzmozdonyt eredetileg a brit hadsereg számára fejlesztették ki a második világháború idején, a hadianyag és csapatok szállításához. Az egyszerű, de robusztus kialakítású mozdonyokat a háború után más feladatokra is alkalmazták, különböző vasúttársaságoknál. A konkrét példányokat 1946-ban gyártották, a brit Royal Arsenal, Woolwich-ben. Az Austerity sorozatot a brit War Department (WD) fejlesztette ki, és a háború során több mint 900 darabot építettek, amelyek közül néhányat a Kínai Kommunista Vasút (KCR) is alkalmazott.

Technikai jellemzők

A KCR ex-WD Austerity 2-8-0 gőzmozdony egy hagyományos gőzhajtású mozdony, amelyet a 2-8-0 tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy két irányító tengelye és nyolc hajtott tengelye van, ami különösen alkalmassá tette nehéz teheráruk szállítására. Az Austerity mozdonyokat egyszerűségük és megbízhatóságuk miatt kedvelték. A maximális sebesség és a pontos méretek a különböző specifikációk esetében változhattak, de általában a robusztus kialakítás és a nagyméretű kazán jellemezte őket, ami megfelelő húzóerőt biztosított.

Szolgálati történelem

A háború utáni időszakban a KCR ex-WD Austerity mozdonyait főleg teherszállításra használták a Kínai Népköztársaság területén. A mozdonyok megbízható teljesítménye és egyszerű karbantarthatósága miatt hosszú ideig szolgálatban maradtak. Idővel azonban más modernebb technológiák, például dízel és elektromos mozdonyok váltották fel őket, és az 1960-as, 1970-es évek során fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A KCR ex-WD Austerity mozdonyok közül néhányat megőriztek múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként használják. Egyes példányok kiállításra kerültek, mások működőképes állapotban maradtak fenn, és időnként különleges alkalmakkor üzembe helyezik őket. Az ilyen típusú mozdonyok a vasúttörténeti rajongók körében nagy népszerűségnek örvendenek.

Érdekességek és kulturális hatás

Az Austerity 2-8-0 mozdonyok a modellezők körében is népszerűek, számos modellgyártó készített méretarányos változatokat. A robusztus megjelenés és a történelmi háttér miatt a mozdonyok gyakran feltűnnek vasúttörténeti kiállításokon és rendezvényeken. Kulturális hatásuk részben a brit és kínai vasúttörténet egyesítéséből adódik, hiszen a háborút követő időszak nemzetközi kapcsolatai és technológiai cseréi révén váltak ismertté.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

A részletes információkért látogasson el ide.

Képek

Források: Wikipédia, Google