Történeti háttér és gyártás
Az LSWR 318 class gőzmozdonyt 1875-ben gyártották a London and South Western Railway (LSWR) számára. A mozdonyt William George Beattie tervezte, aki az LSWR-nál vezető mérnök volt. A mozdonyok főként az elővárosi forgalmat szolgálták ki, válaszul a megnövekedett közlekedési igényekre. Ezeket a mozdonyokat az időszak ipari fejlődésének kihívásai hívták életre, mivel szükség volt megbízható és erőteljes gépekre a gyorsan növekvő vasúti hálózatok kiszolgálására.
Technikai jellemzők
Az LSWR 318 class gőzmozdony gőzhajtású volt, amely az adott kor legelterjedtebb hajtási módja volt. A mozdonyok tengelyelrendezése 0-6-0 volt, ami azt jelentette, hogy hat hajtott tengelyük volt, segítve ezzel a vonatok nagyobb húzóerejét. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt. Ezek a gőzmozdonyok nem voltak felszerelve modern kényelmi funkciókkal, mint például klímaberendezés vagy automata ajtók, mivel ezek a technológiák akkoriban még nem voltak elterjedtek.
Szolgálati történelem
Az LSWR 318 class mozdonyokat főként Nagy-Britanniában használták, a London and South Western Railway vonalain. A mozdonyok erős teljesítményük miatt népszerűek voltak, és több évtizeden keresztül szolgáltak. A forgalomból való kivonásuk az 1930-as és 1940-es évek környékén történt. Az idő során több közülük átalakításra került, hogy megfeleljenek a változó igényeknek, de végül az új technológiák és a dízel mozdonyok elterjedése miatt selejtezték őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, az LSWR 318 class gőzmozdonyokból nem maradt fenn egyetlen megőrzött példány sem, és nem találhatók meg múzeumokban sem. A történelmi jelentőségük ellenére a mai napig egyetlen ismert példány sem került helyreállításra vagy kiállításra.
Érdekességek és kulturális hatás
Annak ellenére, hogy az LSWR 318 class gőzmozdonyokból nem maradtak fenn példányok, a vasúti rajongók körében mégis ismert típus. Modellvasúti körökben időnként készülnek méretarányos másolatok, amelyek megpróbálják visszaadni az eredeti locomotív jellegzetességeit. Az ilyen mozdonyok a vasúti történelmet bemutató kiállításokban is helyet kaphatnak, bár közvetlen megjelenésük inkább a történelmi dokumentációk és képek alapján történik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Maximális sebesség | 60 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LSWR_318_class
Képek
Források: Wikipédia, Google