Történeti háttér és gyártás
A Barry Railway Class L gőzmozdonyokat a Barry Railway Company készíttette, hogy kielégítse a dél-walesi teherfuvarozás növekvő igényeit. A mozdonyok tervezése és gyártása 1914-ben történt, azzal a céllal, hogy hatékonyabbá tegyék a szénszállítást a térségben. A mozdonyokat a North British Locomotive Company (NBL) gyártotta Glaswow-ban. Ebből a sorozatból összesen 16 darab épült, amelyek mindegyike a Barry Railway megrendelésére készült.
Technikai jellemzők
A Barry Railway Class L mozdonyok gőzhajtással rendelkeztek, amely a korszak egyik legelterjedtebb technológiája volt. A mozdony kialakítása lehetővé tette a nagyobb sebességű és terhelésű vonatok mozgatását. A tengelyelrendezésük 0-6-4T volt, amely különleges stabilitást és vonóerőt biztosított.
- Tengelyelrendezés: 0-6-4T
- Gőznyomás: 175 psi
- Hajtórúd: két henger
- Tűzszekrény: Fűtőfelület 25.3 m²
A mozdonyokat főként tehervonatok vontatására tervezték, ám megfelelő karbantartással személyszállításban is alkalmazhatók voltak.
Szolgálati történelem
A Barry Railway Class L mozdonyok elsődlegesen a Barry Railway hálózatán üzemeltek, főként szénszállító vonatok mozgatására. A mozdonyok a Barry Docks-hoz közel eső szénbányák és az iparvágányok között jártak. A mozdonyok hosszú ideig szolgáltak a vasúttársaságnál, mígnem az 1922-es brit vasúti társaságok nagy egyesítése során a Great Western Railway (GWR) kezelésébe kerültek.
A második világháború alatt is jelentős szerepet játszottak, hiszen a brit ipar igényei megnőttek, így a mozdonyok folyamatosan munkában voltak. A szolgálatból való kivonásuk az 1950-es években kezdődött, mivel a dízel és elektromos mozdonyok lassan átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Barry Railway Class L mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn az utókor számára. Bár egyes más mozdonytípusokat megőriztek múzeumokban, ebből a sorozatból egyetlen darabot sem sikerült megmenteni a selejtezéstől.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Barry Railway Class L mozdonyok közvetlen kulturális hatása nem jelentős, az ipari forradalom dél-walesi szakaszában komoly szerepet játszottak. Modellvasúti replikák formájában néha felbukkannak vasútmodellező kluboknál, ahol a helyi vasúttörténet rajongói tisztelegnek előttük. A mozdonyok tehát bár fizikailag nem léteznek, egyik főszereplői az ipari forradalom dél-walesi fejezetének.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 0-6-4T |
Gőznyomás | 175 psi |
Tűzszekrény fűtőfelülete | 25.3 m² |
Hivatkozások
Barry Railway Class L – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google