Történeti háttér és gyártás
A BR Standard Class 7 70013 Oliver Cromwell gőzmozdony az Egyesült Királyságban készült a British Railways számára. A mozdony gyártását a British Railways Darlington Works üzemében fejezték be 1951-ben. A Oliver Cromwell a BR Standard Class 7 „Britannia” osztályba tartozik, melyet a vasúti közlekedés hatékonyságának növelése érdekében fejlesztettek ki a második világháború utáni újjáépítés során. Az osztály összesen 55 egységből állt, melyek a British Railways megbízásából készültek.
Technikai jellemzők
A BR Standard Class 7 mozdonyokat gőzenergiával hajtották meg. A Oliver Cromwell hat tengelyes elrendezéssel rendelkezik, ami a 4-6-2 típusú felépítésként ismert, és amely lehetővé teszi a mozdony számára, hogy nagy sebességgel közlekedjen stabilitás veszélye nélkül. A mozdony maximális sebessége körülbelül 145 km/h volt. A mozdony hossza 21 031 mm, magassága 3 988 mm, és 85 tonna tömegű. Gondoskodtak a megfelelő fékrendszerről is, amely biztosítja a biztonságos leállást nagy sebesség mellett is.
Szolgálati történelem
A 70013-as számú Oliver Cromwell mozdony 1951-ben kezdte meg szolgálatát a British Railways-nél, és többek között expressz személyszállító vonatok vontatására használták. Nagy-Britannia különböző vonalain közlekedett, amíg 1968-ban kivonták a rendszeres forgalomból, az országos gőzös vonatok leállítása miatt. A mozdony a vonatok vontatása során nagyon megbízhatónak bizonyult, és a korszak egyik ikonikus járművének számított.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az Oliver Cromwell mozdony a kivonása után a brit vasúti történelem fontos részévé vált, és megőrzésre került a National Railway Museum, Yorkban. A mozdonyt több nosztalgia vonatozás alkalmával is használták, teljesen működőképes állapotban tartva. Ez a mozdony a rajongók és a vasúttörténet iránt érdeklődők körében is nagy népszerűségnek örvend.
Érdekességek és kulturális hatás
A BR Standard Class 7 70013 Oliver Cromwell mozdony nevét az angol történelem egyik jelentős alakjáról, Oliver Cromwellről kapta. Az évek során számos vasúti modellező készített másolatokat a mozdonyról különböző méretarányokban, minek köszönhetően a modellező közösség kedvelt darabja lett. A mozdony gyakran szerepel különféle vasúti kiállításokon, és több vasúti dokumentumfilmben is feltűnt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 145 km/h |
Hossz | 21 031 mm |
Magasság | 3 988 mm |
Tömeg | 85 tonna |
Hivatkozások
BR Standard Class 7 70013 Oliver Cromwell
Képek
Források: Wikipédia, Google