Történeti háttér és gyártás
A Bristol and Exeter Railway 0-6-0T gőzmozdonyok 1866-ban készültek, a mozdonyok tervezését és gyártását a Bristol and Exeter Railway végezte. Ez a vasúttársaság az Egyesült Királyság délnyugati részén működött, és a mozdonyokat elsősorban teherfuvarozási igények kielégítésére fejlesztették ki. A mozdonyok gyártására a társaság saját műhelyeiben került sor. Az 1866-os gyártási évvel összesen 8 darab készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Bristol and Exeter Railway 0-6-0T mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, a pályaszámuk alapján 0-6-0 tengelyelrendezést alkalmaztak. Ez azt jelenti, hogy hat hajtott tengellyel rendelkeztek, amelyek mindegyike gőz által volt hajtva. A mozdonyok tartályos (tank) kialakításúak voltak, amely nagyon praktikusnak bizonyult a rövidebb, helyi szállítási feladatokhoz, mivel nem igényeltek külön víztartály vagont.
Szolgálati történelem
A mozdonyok szolgálata alatt a Bristol and Exeter Railway teherfuvarozásra használta őket, ahol megbízhatóságuk és erejük miatt váltak népszerűvé. A mozdonyoknak nem volt hosszú élettartama a szolgáltatásban, és a XX. század elején fokozatosan kivonták őket a forgalomból, amikor a vasúttársaság korszerűsítette flottáját modernebb mozdonyokkal.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi ismereteink szerint ezeknek a mozdonyoknak egyetlen példánya sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes állapotban. A Bristol and Exeter Railway 0-6-0T mozdonyok tehát sajnos nem tekinthetők meg sehol a világon.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Bristol and Exeter Railway 0-6-0T mozdonyok nem váltak ikonikus jelképekké, érdekes megjegyezni, hogy ezek a korai gőzmozdonyok fontos szerepet játszottak a 19. századi brit vasúti áruszállítás fejlődésében. Modellvasúti körökben nem elterjedtek, valószínűleg a kevésbé ismert státuszuk miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1866 |
Tengelyelrendezés | 0-6-0T |
Példányszám | 8 |