Történeti háttér és gyártás
A Bristol and Exeter Railway 2-2-2T gőzmozdonyokat 1851-ben gyártották, és ezek a mozdonyok kifejezetten a Bristol and Exeter vasúttársaság számára készültek. A gőzmozdonyokat elsősorban a kor igényeihez igazodva fejlesztették ki, hogy javítsák a regionális közlekedés hatékonyságát és megbízhatóságát.
Technikai jellemzők
Ezek a mozdonyok 2-2-2T tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy kettő hajtott tengelyük volt elöl és hátul, valamint egy középső hajtott tengely. A gőzmeghajtású rendszer révén biztosították a szükséges erőt a vonatok mozgatásához. A mozdonyok maximális sebessége és egyéb műszaki jellemzőik a kor követelményeinek megfelelően alakultak, de pontos adatok erről nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A Bristol and Exeter Railway 2-2-2T gőzmozdonyokat az Egyesült Királyságon belül alkalmazták, különösen a Bristol és Exeter közötti vonalon. A mozdonyok kiválóan szerepeltek, és hosszú ideig részei voltak a vasúttársaság flottájának. Szolgálati idejük alatt több modernizációt is végrehajtottak rajtuk, hogy megfeleljenek az egyre növekvő szállítási igényeknek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy bármelyik eredeti Bristol and Exeter Railway 2-2-2T mozdony fennmaradt volna működőképes vagy kiállított állapotban a múzeumokban. Az ilyen típusú mozdonyok sajnos nem élvezték a széles körű megőrzést, így ritkaságnak számítanak bármilyen formában is.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár ezek a mozdonyok nem váltak híressé a széles közönség előtt, a vasúti történelem rajongói között számontartják őket a 19. század közepének jellegzetes példáiként. Modellvasutak között nem ismert széles körű elterjedtségük, és a kulturális hatásuk korlátozott maradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |