Bristol and Exeter Railway 2-4-0 locomotives gőzmozdony

A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 locomotives gőzmozdonyok a 19. századi Angliában újítást hoztak a vasúti közlekedésben, gyorsabb és hatékonyabb szállítást biztosítva a régióban.

Történeti háttér és gyártás

A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 gőzmozdonyok az 1870-es években készültek a Bristol and Exeter Railway részére. Ezeket a mozdonyokat William George Armstrong és társasága, a Newcastle upon Tyne-i Elswick Works gyártotta. Az Elswick Works akkoriban az egyik vezető gyártó volt a vasúti járművek területén az Egyesült Királyságban. A 2-4-0 tengelyelrendezésű mozdonyok az akkori technológiai igényeket kielégítendő készültek, főként a személyszállítás előmozdítása érdekében.

Technikai jellemzők

A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 gőzmozdonyok az 1870-es évek technológiai fejlesztéseit tükrözik, amelyek célja a megbízhatóság és hatékonyság növelése volt. Ezek a mozdonyok gőzerővel működtek, és a 2-4-0 tengelyelrendezés azt jelentette, hogy két hajtott tengely és négy szabadon futó kormánytengely biztosította a stabilitást és manőverezhetőséget.

Hajtásrendszer: Gőz
Teljesítmény: A pontos teljesítményadatok korlátozottan érhetők el, de a korszakhoz képest adekvát teljesítményt nyújtottak.
Sebesség: A maximális sebesség a korabeli vasúti adottságokhoz mérten alakult.
Méretek: A méretek és tömegadatok pontosan nem dokumentáltak.

Szolgálati történelem

A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 mozdonyokat az Egyesült Királyságban, kifejezetten a Bristol and Exeter vonalon használták. Ezek a mozdonyok meghatározó szerepet játszottak a középtávú személyszállításban, és az utazók kényelmes és gyors szállítását biztosították. A típus fokozatos kivonása a szolgálatból a 20. század elején történt, a dízel- és elektromos hajtású mozdonyok elterjedése miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs ismert példány, amely fennmaradt volna a Bristol and Exeter Railway 2-4-0 mozdonyok közül. A korai gőzmozdonyok közül sokat selejteztek, és a fémből készült alkatrészeiket újrahasznosították, így ma már múzeumi darabként nem találhatók meg.

Érdekességek és kulturális hatás

A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 mozdonyok a gőzmozdonyok egyik emblematikus képviselői voltak az 1870-es években, és hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez az Egyesült Királyságban. A vasútmodellezők körében a korabeli brit gőzmozdonyok ma is népszerűek, ám konkrét modell nem ismert erről a típusról.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Bristol and Exeter Railway 2-4-0 locomotives