Történeti háttér és gyártás
A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 gőzmozdonyok az 1870-es években készültek a Bristol and Exeter Railway részére. Ezeket a mozdonyokat William George Armstrong és társasága, a Newcastle upon Tyne-i Elswick Works gyártotta. Az Elswick Works akkoriban az egyik vezető gyártó volt a vasúti járművek területén az Egyesült Királyságban. A 2-4-0 tengelyelrendezésű mozdonyok az akkori technológiai igényeket kielégítendő készültek, főként a személyszállítás előmozdítása érdekében.
Technikai jellemzők
A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 gőzmozdonyok az 1870-es évek technológiai fejlesztéseit tükrözik, amelyek célja a megbízhatóság és hatékonyság növelése volt. Ezek a mozdonyok gőzerővel működtek, és a 2-4-0 tengelyelrendezés azt jelentette, hogy két hajtott tengely és négy szabadon futó kormánytengely biztosította a stabilitást és manőverezhetőséget.
– Hajtásrendszer: Gőz
– Teljesítmény: A pontos teljesítményadatok korlátozottan érhetők el, de a korszakhoz képest adekvát teljesítményt nyújtottak.
– Sebesség: A maximális sebesség a korabeli vasúti adottságokhoz mérten alakult.
– Méretek: A méretek és tömegadatok pontosan nem dokumentáltak.
Szolgálati történelem
A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 mozdonyokat az Egyesült Királyságban, kifejezetten a Bristol and Exeter vonalon használták. Ezek a mozdonyok meghatározó szerepet játszottak a középtávú személyszállításban, és az utazók kényelmes és gyors szállítását biztosították. A típus fokozatos kivonása a szolgálatból a 20. század elején történt, a dízel- és elektromos hajtású mozdonyok elterjedése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs ismert példány, amely fennmaradt volna a Bristol and Exeter Railway 2-4-0 mozdonyok közül. A korai gőzmozdonyok közül sokat selejteztek, és a fémből készült alkatrészeiket újrahasznosították, így ma már múzeumi darabként nem találhatók meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bristol and Exeter Railway 2-4-0 mozdonyok a gőzmozdonyok egyik emblematikus képviselői voltak az 1870-es években, és hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez az Egyesült Királyságban. A vasútmodellezők körében a korabeli brit gőzmozdonyok ma is népszerűek, ám konkrét modell nem ismert erről a típusról.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |