Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 26 dízelmozdonyról, más néven BRCW Type 2-ről, először 1958-ban készült el. A mozdonyokat a Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (BRCW) gyártotta az Egyesült Királyságban. Az építésük az 1955-ös Modernizációs Terv részeként kezdődött, amely a vasúti hálózat korszerűsítését célozta. Az igény a gőzmozdonyok lecserélésére és az országos vasúti hálózat hatékonyságának növelésére irányult.
A British Railways, mint a fő megrendelő, 1958 és 1959 között összesen 47 darabot gyártott. A mozdonyok elsősorban Skóciában és Észak-Kelet Angliában üzemeltek.
Technikai jellemzők
A British Rail Class 26 dízelmozdonyok fő jellemzője a dízel-elektromos meghajtás. A járművek két tengelytávolságos elrendezéssel rendelkeztek, és a teljesítményük 1160 lóerő volt. Az ilyen típusú mozdonyok maximális sebessége elérte a 120 km/h-t.
A mozdonyok hossza körülbelül 15 méter volt, és 6 tengelyes futóművel rendelkeztek. A tervezés során az egyik fő szempont az volt, hogy különböző típusú szolgálatokban is hatékonyan alkalmazhatók legyenek, így személy- és tehervonatok vontatására egyaránt használták őket.
Szolgálati történelem
A British Rail Class 26 mozdonyokat kezdetben Skóciában vetették be, ahol a hegyvidéki vonalakon és a hosszabb személyszállító utakon teljesítettek szolgálatot. Az évek során a mozdonyok több átépítésen és modernizáción estek át, hogy megfeleljenek az aktuális követelményeknek.
A mozdonyokat végül az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején vonták ki a forgalomból, miután a vasúti hálózat további modernizáción ment keresztül.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több British Rail Class 26 mozdony is megőrzésre került, és jelenleg különböző múzeumokban és nosztalgiavonatokban szolgálnak. Egyes mozdonyokat működőképes állapotban tartanak, és vasúttörténeti eseményeken vesznek részt az Egyesült Királyságban.
Érdekességek és kulturális hatás
A British Rail Class 26 mozdonyok rajongói közösséget alakítottak ki az évek során, és gyakran modellvasúti verziókban is megjelentek. Az ilyen modellek különösen népszerűek azok körében, akik a vasúttörténeti relikviákat gyűjtik és értékelik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1958 |
Teljesítmény | 1160 lóerő |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Tengelyelrendezés | 6 tengelyes |