Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 31 dízelmozdonyok gyártását az 1950-es évek végén kezdték meg a brit vasúti közlekedés modernizálásának részeként. A mozdonyokat az English Electric vállalat tervezte és gyártotta, hogy teljesítse a British Rail közepes teljesítményű dízelmozdonyok iránti igényét. A gyártás 1957-ben kezdődött el és az 1964-es év végéig tartott. Összesen 263 egységet állítottak elő, amelyek az Egyesült Királyság különböző vasúttársaságainál álltak szolgálatba.
- Gyártó: English Electric
- Gyártási időszak: 1957-1964
- Példányszám: 263 mozdony
- Eredeti megrendelő: British Rail
Technikai jellemzők
A British Rail Class 31 mozdonyok dízel-elektromos hajtással rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy egy dízelmotor termelte az elektromos áramot, amely aztán a mozdony villanymotorjait hajtotta. A Class 31 mozdonyok maximális teljesítménye 1,360 lóerő volt, következésképp képesek voltak akár 128 km/h sebesség elérésére is. Tengelyelrendezésük a kerekek B-B konfigurációját követte, ami azt jelentette, hogy mindkét forgóvázon két-két tengellyel rendelkeztek.
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
- Maximális sebesség: 128 km/h
- Teljesítmény: 1,360 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
Szolgálati történelem
A Class 31 mozdonyokat kezdetben az Egyesült Királyság különböző vasúti vonalain használták, beleértve a fővonalakat is, ahol mind teher- mind személyszállító vonatok vontatására alkalmazták őket. Az évtizedek során a mozdonyok különféle feladatokat láttak el, beleértve a vegyes szolgálatot is. Az 1980-as években kezdődtek a modernizációs munkálatok, hogy növeljék a mozdonyok megbízhatóságát és teljesítményét. A Class 31 mozdonyok fokozatosan kerültek kivonásra az 1990-es évek végétől, noha néhány példány még továbbra is aktív szolgálatban maradt különböző kisebb vasúttársaságoknál vagy speciális feladatokra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több Class 31 mozdonyt megőriztek különféle vasúti múzeumokban és nosztalgiavasutakon az Egyesült Királyságban. Ezek a példányok gyakran részt vesznek különféle vasúti rendezvényeken, ahol a közönség közelebbről is megismerkedhet ezzel a fontos történelmi járművel. Az ilyen események keretében a mozdonyokat időnként még működés közben is bemutatják, ami különleges élményt nyújt a látogatóknak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 31 mozdonyok az idők során több becenevet is kaptak, amelyek közül a legismertebbek a „Skinhead” és a „Toffee Apple” elnevezések. A mozdonyok modellezése is népszerű volt a vasútmodellezők körében, különböző változataikat több gyártó is készítette különféle méretarányban. A Class 31 mozdonyok gyakran felbukkannak történelmi beszámolókban és vasútbarát klubok eseményein.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |