Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 58 dízelmozdonyt a British Rail számára fejlesztették ki, hogy kielégítsék a brit vasút teherforgalmának növekvő igényeit a 1980-as évek elején. A mozdonyok gyártását a BREL (British Rail Engineering Limited) végezte a Doncaster-i gyárban. Az első példány 1983-ban került ki a gyártósorról, és egészen 1987-ig folytatódott a gyártás. Összesen 50 darabot készítettek ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Class 58 mozdonyok dízel-elektromos meghajtással rendelkeznek. Az erőforrást egy Ruston-Paxman 12RK3ACT típusú motor biztosítja, amely 3,300 lóerőre képes. A tengelyelrendezésük Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázban három-három hajtott tengely található. Maximális sebességük 129 km/h, ami lehetővé tette számukra, hogy hatékonyan részt vegyenek hosszú távú teherszolgálatokban.
Szolgálati történelem
A British Rail Class 58 mozdonyokat főként teherforgalomra használták Nagy-Britanniában. Szolgálatuk során kiválóan teljesítettek a nehéz tehervonatok vontatásában, különösen szén- és ásványkocsi-fuvarok esetén. Az 1990-es években a brit vasúti hálózat privatizációjának következtében a mozdonyok iránti kereslet csökkent, és fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Bár néhány mozdonyt kölcsönadtak vagy eladtak külföldre, a legtöbbet 2002-re teljesen kivonták a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A British Rail Class 58 mozdonyok közül néhány megőrzött példányként maradt fenn. Ezek közül néhányat különböző brit vasúti múzeumokban és nosztalgia vasúti eseményeken lehet megtekinteni. Ezek a példányok fontos szerepet játszanak abban, hogy megőrizzék a brit vasúti történelem egy jelentős szeletét.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 58 mozdonyok köznyelvi elnevezése „Bone” volt, utalva a gépek karcsú, csontvázszerű megjelenésére. A modellvasúti világban is népszerűek lettek, különösen a brit vasúti modellek rajongói körében. Számos modellező cég, például a Hornby, kínálja a Class 58 kicsinyített változatait, ami tovább erősítette a típus kulturális jelenlétét.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Motortípus | Ruston-Paxman 12RK3ACT |
Lóerő | 3300 |
Tengelyelrendezés | Co-Co |
Maximális sebesség | 129 km/h |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google