British Rail Class 70 (electric) elektromos mozdony

A British Rail Class 70 (electric) elektromos mozdony az 1960-as évek brit vasútfejlesztésének egyik kiemelkedő innovációja, amely tovább erősítette az elektromos vonatok szerepét a tömegközlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A British Rail Class 70 elektromos mozdony a második világháború idején, 1941-ben készült. A típus fontos szerepet játszott a brit vasúti közlekedés fejlődésében, mivel elektromos meghajtású mozdonyként hozzájárult az elektromos vontatás korai fejlesztéséhez. A mozdonyokat a Southern Railway rendelte meg, hogy kiszolgálják a hálózatukra jellemző sűrű forgalmat és modernizálják a meglévő flotta részét. A Class 70 sorozatú mozdonyokat a Vulcan Foundry és a British Thomson-Houston gyártotta.

Technikai jellemzők

A British Rail Class 70 mozdonyok elektromos hajtásúak voltak, amelyek különleges technikai megoldásokat alkalmaztak a teljesítmény optimalizálása érdekében. A mozdonyok teljesítménye 1600 lóerő körül volt, lehetővé téve számukra, hogy kiváló teljesítményt nyújtsanak az elektromos vonalakon. A tengelyelrendezésük Co-Co volt, ami azt jelenti, hogy minden tengelyük hajtott. A maximális sebességük elérte a 112 km/h-t, amely megfelelő volt az akkori közlekedési igények kielégítésére.

Szolgálati történelem

A Class 70 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, ahol a Southern Railway hálózatán szolgáltak. A mozdonyok jól teljesítettek a sűrű forgalomban, de az idő előrehaladtával más, modernebb típusok váltották fel őket. Kivonásuk a szolgálatból fokozatosan történt meg, a modernizációs törekvések részeként, hangsúlyt helyezve az újabb technológiai megoldások bevezetésére.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, a British Rail Class 70 sorozatból nem maradtak fenn példányok, amelyek múzeumokban vagy nosztalgia vasutaknál megtekinthetők lennének. A típus történeti jelentősége ellenére végül egyik mozdony sem lett megőrizve.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 70 mozdonyok különleges elektromos technológiájuk révén szerepeltek a korai vasúti elektromos megoldások között. Modellvasúti formában is fellelhetők voltak, de a fizikai példányok fennmaradásának hiánya miatt idővel ezek is ritkává váltak. A technikai újítások és a korai elektromos vontatású vasutak iránt érdeklődők számára a típus különleges helyet foglal el a vasúttörténetben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Teljesítmény 1600 lóerő
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 112 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_70_(electric)

Képek

Források: Wikipédia, Google