Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 74 mozdonyokat az 1960-as évek közepén fejlesztették ki a brit vasúti hálózat igényeinek kielégítésére. Az 1967-ben gyártott mozdonyokat az English Electric vállalat gyártotta. A Class 74 sorozatot eredetileg a Southern Region vasúti szolgáltatások számára tervezték, amelyeket dízel- és villamosenergia-párhuzamos használatára szántak. Az átépítés korábbi Class 71 elektromos mozdonyok átalakításával történt, így a Class 74 sorozat hibrid technológiát képviselt. Összesen 10 darab mozdony készült ebben a sorozatban.
Technikai jellemzők
A Class 74 mozdony hibrid hajtású, amely dízel és villamos energiával is képes üzemelni. A mozdony teljesítménye 1,600 lóerő volt elektromos üzemmódban, míg 650 lóerő dízel üzemmódban. Tengelyelrendezése Bo-Bo, ami azt jelenti, hogy mindegyik tengelyén külön villamos motor található. Maximális sebessége megközelítőleg 145 km/h volt. A mozdonyok hossza 17,37 méter. A gyártás során a hangsúly a rugalmasságon és a sokoldalú működésen volt, hogy a különböző szolgálati területeken is eredményesen működjenek.
Szolgálati történelem
A Class 74 mozdonyokat főként a Southern Region hálózatán használták, ahol elővárosi és távolsági szolgáltatásokat láttak el. A hibrid hajtásnak köszönhetően a dízelmotorral nem villamosított szakaszokon is haladhattak. Az 1980-as évek elejére azonban az elavult technika és a karbantartási költségek miatt kivezették őket a forgalomból. Nem számítottak kiemelkedően sikeresnek, mivel a megbízhatósági problémák gyakran akadályozták működésüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ fennmaradt példányokról vagy arról, hogy bármilyen múzeumban kiállították volna ezeket a mozdonyokat. A Class 74 sorozat teljesen eltűnt a brit vasúti hálózatból.
Érdekességek és kulturális hatás
A British Rail Class 74 nem vált széleskörűen ismertté a kulturális vagy rajongói körökben, ahogyan az egyes híres brit mozdonytípusok esetében történt. A modellvasúti elterjedtsége is korlátozott, bár néhány modellező cég megpróbálta reprodukálni őket. Mivel csak 10 darab készült ezekből a mozdonyokból, nem váltak a közönség vagy a vasúti rajongók körében széles körben elterjedtté.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Hibrid |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény (dízel) | 650 lóerő |
Teljesítmény (elektromos) | 1,600 lóerő |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |
Maximális sebesség | 145 km/h |
Hossz | 17,37 méter |
Hivatkozások
British Rail Class 74 – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google