Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class D2/5 egy brit dízelmozdony, amelyet 1956-ban gyártottak. A mozdonyt a Yorkshire Engine Company készítette. A Class D2/5 kifejlesztése az ipari vonatok hatékonyabbá tételére irányult, és a British Railways rendelte meg. Ebből a típusból mindössze egy példány készült, ami különlegessé teszi a vasúttörténetben.
Technikai jellemzők
A British Rail Class D2/5 dízelmeghajtású mozdony. Kialakítása megfelelt a közepes teljesítményű ipari vonatok igényeinek. A mozdony maximális sebessége 32 km/h volt, ami elsősorban a vontatási feladatokhoz volt elegendő. A tengelyelrendezése Bo volt, ami azt jelenti, hogy négy hajtott tengellyel rendelkezett egy egymotoros rendszerben. A jármű teljesítménye 183 lóerő volt, és a mozdony egy dízelmotor által hajtott hidraulikus hajtóművel készült.
Szolgálati történelem
A British Rail Class D2/5 elsősorban az ipari és rakománytevékenységek során került alkalmazásra az Egyesült Királyságban. Rövid ideig tartó szolgálata során a mozdony nagy megbízhatóságot tanúsított, azonban végül a dízelmozdonyok fejlődése miatt 1967-ben kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a British Rail Class D2/5 nem maradt fenn, így nem található meg sehol múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként. A típus története így csak dokumentációban és emlékekben él tovább.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a British Rail Class D2/5 nem vált széles körben ismertté vagy elterjedtté, a vasútmodellezők körében mégis népszerű méretarányos modellként, különösen az Egyesült Királyságban. A mozdonyt a brit ipari vasútvonalak egy érdekes darabjaként tartják számon.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1956 |
Maximális sebesség | 32 km/h |
Teljesítmény | 183 lóerő |
Tengelyelrendezés | Bo |