Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class D3/10 egy brit dízelmozdony típusa, amelyet a 20. század közepén fejlesztettek ki. A mozdonyt a London, Midland and Scottish Railway (LMS) rendelte meg, és 1935-ben gyártották. A típus kifejlesztésének célja az volt, hogy új, modernebb dízeltechnológiát vezessenek be a meglévő vasúthálózatba, javítva a hatékonyságot és a megbízhatóságot.
Technikai jellemzők
A British Rail Class D3/10 dízelmozdony volt, amely az új technológiai innovációk kihasználására épült. A mozdony teljesítménye, tengelyelrendezése és egyéb technikai jellemzői a célzottan elővárosi és rövidtávú fuvarozásra tették ideálissá. A mozdony hajtásrendszere dízel volt, ami lehetőséget nyújtott az üzemanyag-takarékos működésre, miközben csökkentette a gőzmozdonyoknál megszokott karbantartási igényeket.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták, főként a London, Midland and Scottish Railway flottájában. Szerepük elsősorban teher- és elővárosi vonatok vontatására korlátozódott. A szolgálat során megbízhatónak bizonyultak, bár az 1960-as évekre a technológia elavult, és sok mozdonyt kivontak a forgalomból vagy átalakítottak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A British Rail Class D3/10-ből nem maradtak fenn megőrzött példányok, és nem is találhatóak meg múzeumokban. Ez részben annak tudható be, hogy a típusból viszonylag kevés példány készült, és az évek alatt a technológia gyors fejlődése mellett eltűntek a forgalomból.
Érdekességek és kulturális hatás
A British Rail Class D3/10 önmagában nem vált különösebben híressé vagy ikonikus modellel, ám a brit vasúttörténelem részeként a dízeltechnológia korai adaptálásának példája. Modellvasúti készletekben sem elterjedtek ezek a mozdonyok, ami szintén az alacsony példányszámnak tudható be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
British Rail Class D3/10 – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google