British Rail Class EF1 elektromos mozdony
Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class EF1 elektromos mozdonyt 1914-ben gyártották, a Brit Vasút részére. Az EF1 típust a Brit Vasút elektromos infrastruktúrájának fejlesztése során fejlesztették ki, hogy megfeleljen az elektromos vontatás iránti növekvő igényeknek. A járművek gyártását a North Eastern Railway (NER) vállalat végezte, amely az elektromos mozdonyok korai úttörője volt az Egyesült Királyságban. A mozdonyokat összesen hat darabos szériában készítették el.
Műszaki leírás
Az EF1 mozdony egy elektromos meghajtású jármű, amelyet kifejezetten az ipari és teherfuvarozási szolgálatra terveztek. Az alábbiakban található néhány technikai jellemzője:
– Meghajtórendszer: Elektromos
– Tengelyelrendezés: Bo-Bo
– Teljesítmény: 1,150 lóerő
– Maximális sebesség: Körülbelül 45 km/h
– Tengelytáv: Nem elérhető
– Fékrendszer: Elektromos fékekkel felszerelt
Szolgálati történelem
Az EF1 mozdonyokat elsősorban az ipari teherforgalomban használták Északkelet-Angliában. A mozdonyok jól teljesítettek, különösen a nehéz terhek vontatásában. Azonban az idő múlásával a technológiai fejlődés és az új típusok megjelenése következtében a mozdonyok fokozatosan elavulttá váltak. Az EF1 mozdonyokat az 1960-as években vonták ki véglegesen a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely EF1 mozdony megőrzésre került volna. Nem található meg múzeumi vagy nosztalgia célú használatban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EF1 mozdonyok elsősorban ipari feladatokat láttak el, ezért kevésbé ismertek a nagyközönség számára. Nem születtek róluk könyvek vagy filmek, és a modellvasúti piacon sem voltak jelentős szereplők. Emiatt kulturális hatásuk korlátozott maradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Lásd az eredeti forrást: British Rail Class EF1 Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google