Történeti háttér és gyártás
A Furness Railway K2 Class gőzmozdonyokat a 19. század végén fejlesztették ki, hogy kielégítsék a növekvő közlekedési igényeket az Északnyugat-Angliában működő Furness Railway számára. A mozdony gyártását a Sharp, Stewart & Co. végezte 1896-ban. A mozdonyokat kifejezetten a Furness Railway igényeire szabták, hogy hatékonyan szolgáljanak a személy- és teherszállításban egyaránt. A K2 osztályból összesen 4 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
A Furness Railway K2 Class gőzmozdonyok a klasszikus gőzhajtású technológia remek példái. Ezek a mozdonyok egyszerű, de hatékony felépítésűek, amelyeket főként szénnel fűtöttek. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelentette, hogy négy vezetőkerékkel és négy hajtott kerékkel rendelkeztek. A maximális sebességük körülbelül 95 km/h volt, amit akkoriban kifejezetten jónak számított az ilyen típusú vonatok esetében.
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
- Teljesítmény: Közepes
- Maximális sebesség: 95 km/h
- Hajtásrendszer: Gőzhajtás
Szolgálati történelem
A K2 Class mozdonyokat elsősorban az Északnyugat-Angliában található Furness Railway vonalain használták. Ezek a mozdonyok a személyszállító vonatok mellett a tehervonatoknál is fontos szerepet töltöttek be. A szolgálatban töltött idő alatt a mozdonyokat megbízhatóságuk miatt kedvelték. Valamennyi K2 osztályú mozdony az 1930-as években lett kivonva a forgalomból, mivel a gőztechnológia helyett a modernebb dízelmozdonyokat kezdték előnyben részesíteni.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Furness Railway K2 Class mozdonyok közül egy sem maradt fenn teljesen megőrzött állapotban. Ezen mozdonyok csak történelmi feljegyzésekben és néhány fennmaradt fényképen élnek tovább. Emlékük azonban továbbra is fontos része az angol vasúttörténelemnek.
Érdekességek és kulturális hatás
A K2 Class mozdonyok neve nemcsak a vasúttörténészek körében ismert. Az érintett régióban bizonyos szempontból a helyi közlekedés szimbólumaként is számon tartják őket. Modellvasúti gyűjtők körében időnként megjelennek méretarányos replikák formájában, bár ezek ritkák és főként egyedi készítések.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Maximális sebesség | 95 km/h |
Hivatkozások
További információ a Furness Railway K2 Class gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google