G&SWR 45 Class 0-6-2T gőzmozdony

A G&SWR 45 Class 0-6-2T gőzmozdony a 19. század végén jelent meg, amikor Skócia vasútvonalainak munkáját forradalmasította megbízhatóságával és teljesítményével.

Történeti háttér és gyártás

A G&SWR 45 Class 0-6-2T gőzmozdonyokat a Glasgow and South Western Railway (G&SWR) számára fejlesztették ki az 1910-es évek közepén. Az első példányok 1915-ben készültek el, a mozdonyokat a skót Kilmarnockban gyártották. A típus létrehozásának célja az volt, hogy a vasút rövid távú személyszállítási igényeit kielégítse, különösen a sűrűn lakott városi és elővárosi területeken. A mozdonyok tervezését Peter Drummond, a G&SWR főmérnöke vezette.

Technikai jellemzők

A G&SWR 45 Class 0-6-2T egy gőzmeghajtású mozdony, amely a 0-6-2 tengelyelrendezést alkalmazta. Ez azt jelenti, hogy hat hajtott tengelye és két nélkülöző tengelye volt, ami különösen alkalmassá tette a mozdonyt a gyors gyorsításra és fékezésre a városi környezetben. A mozdonyok maximális sebessége mérsékelt volt, ami megfelelt az általuk kiszolgált vonalak igényeinek. A jármű méretei és a pontos műszaki adatok azonban kevésbé dokumentáltak, így pontos értékeket nem tudunk biztosan megadni.

Szolgálati történelem

A G&SWR 45 Class mozdonyai főként Skóciában, a Glasgow körüli elővárosi vonalakon szolgáltak. Ezek a mozdonyok jól teljesítettek a rövid távú, gyors tempójú személy- és teherfuvarozásban. Azonban az idő előrehaladtával és a technológiai fejlődéssel párhuzamosan a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból. Pontos dátumok nem állnak rendelkezésre, de valószínű, hogy az 1930-as évek végére a legtöbb ilyen mozdonyt már nem használták aktívan.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a G&SWR 45 Class 0-6-2T gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn. Ezek a mozdonyok nem találhatók meg múzeumokban sem, és nem vesznek részt nosztalgikus vonatprogramokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a G&SWR 45 Class 0-6-2T gőzmozdonyok nem voltak híresek különleges történetekről vagy kulturális megjelenésekről, mégis fontos szerepet játszottak a Glasgow környéki közlekedés fejlődésében a 20. század elején. Modellvasúti gyártók nem készítettek méretarányos változatokat ebből a típusból, így a rajongói kultúrában sem vált igazán elterjedtté.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/G&SWR_45_Class_0-6-2T

Képek

Források: Wikipédia, Google