GER Class B74 gőzmozdony

A GER Class B74 gőzmozdony a 19. század végén mutatta meg, hogyan válhatnak a vasúti közlekedés mindennapi hőseivé ezek a megbízható és erőteljes gépek.

Történeti háttér és gyártás

A GER Class B74 gőzmozdony a Great Eastern Railway számára készült, és az egyik fő célja az elővárosi személyszállítási feladatok hatékonyabb ellátása volt. A mozdonyokat 1913-ban gyártották, és az alapvető igény az volt, hogy megbízható, erős és gazdaságos járművek készüljenek, amelyek képesek gyors utazásokra a sűrű forgalmú városi területeken.

A gyártásért a Great Eastern Railway mérnöke, James Holden felelt, aki számos más sikeres gőzmozdonyt is tervezett. A Class B74 mozdonyokból összesen 10 példány készült.

Technikai jellemzők

A GER Class B74 gőzmozdonyok hajtásrendszere természetesen gőzzel működött, amely abból a korból származik, amikor a gőzmozdonyok voltak a vasúti közlekedés gerince. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely azt jelentette, hogy elöl négy vezetőkerekük, középen négy hajtott tengelyük volt, hátsó kerekük pedig nem volt. Ez a kialakítás stabilitást és jó sebességet biztosított számukra.

A mozdonyok maximális sebessége elérte a 100 km/h-t, ami különösen előnyös volt a városi és elővárosi forgalomban. Hosszúságuk és szerkezeti kialakításuk miatt kényelmesen tudták szállítani az utasokat anélkül, hogy különösebb kényelmetlenséget okoztak volna.

Szolgálati történelem

A GER Class B74 mozdonyokat elsősorban Nagy-Britanniában használták, különösen a London és a környező területek közti elővárosi vonalakon. Megbízható teljesítményük miatt hosszú éveken át szolgáltak, és számos utas számára biztosították a biztonságos és kényelmes közlekedést.

A mozdonyokat az 1940-es években vonták ki a forgalomból, amikor a modernizáció és a dízelmozdonyok megjelenése elkezdte felváltani a régi gőzmozdonyokat.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a GER Class B74 mozdonyok közül egyik sem maradt fenn megőrzött állapotban. A legtöbb ilyen mozdonyt lebontották, amikor kivonták őket a forgalomból, így ma már csak történelmi dokumentumok és makettek őrzik emléküket.

Érdekességek és kulturális hatás

A GER Class B74 mozdonyok nemcsak technikai szempontból voltak érdekesek, hanem kulturális hatásuk is jelentős volt a korabeli vasútközlekedésben. A modellezők körében népszerűek voltak, és sok vasútrajongó készített róluk vonatmaketteket. Bár a konkrét mozdonyok már nem léteznek, a vasúttörténet fontos részét képezik.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1913
Tengelyelrendezés 4-4-0
Maximális sebesség 100 km/h
Példányszám 10

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GER_Class_B74

Képek

Források: Wikipédia, Google