Történeti háttér és gyártás
A GWR 2021 Class dízelmozdony a Great Western Railway (GWR) számára készült az 1890-es évek végén, hogy helyettesítse a korábbi, elavult gőzmozdonyokat. A sorozatot 1897 és 1901 között gyártották. A mozdonyokat Swindonban, a GWR saját műhelyeiben tervezték és építették. Az új típus kifejlesztésének oka a hatékonyság növelése és a fenntartási költségek csökkentése volt, ami különösen fontos szempontnak számított a vasúti közlekedés gyorsan változó világában.
Technikai jellemzők
A GWR 2021 Class mozdonyok fő jellemzője a kompakt méret és a nagyobb manőverezhetőség volt, ami az állomások és ipari területek kiszolgálására ideálissá tette őket.
– Hajtásrendszer: Dízel
– Teljesítmény: Nincs specifikus információ
– Tengelyelrendezés: 0-6-0
– Maximális sebesség: Kb. 25 mérföld/óra
– Méretek: Nincs részletes specifikáció
– Futómű: Egyszerű tengelyes elrendezés
– Fékrendszer: Mechanikus
– Vezérlés: Manuális
Szolgálati történelem
A GWR 2021 Class dízelmozdonyokat főként Nagy-Britanniában használták, a Great Western Railway vonalain. Feladataik közé tartozott az ipari területeken történő teherszállítás, valamint a nagyobb forgalmú állomások körüli tolatás. A típus szolgálati idejének pontos vége nem ismert, de a 20. század közepére már nagyrészt kivonták őket a forgalomból, ahogyan a modernebb típusok átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs elérhető információ arról, hogy a GWR 2021 Class mozdonyok bármelyik példánya fennmaradt volna, vagy múzeumban megtekinthető lenne.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 2021 Class mozdonyok, bár technikai szempontból már elavultak, a vasúti történelem egy fontos időszakát képviselik. Nem rendelkeznek jelentős kulturális hatással, és a modellvasúti iparban sem váltak igazán népszerűvé.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_2021_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google