Történeti háttér és gyártás
A GWR 2361 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki, első példányaik 1885-ben kerültek gyártásra. A mozdonyokat William Dean tervezte, hogy kielégítsék a társaság egyre növekvő teherszállítási igényeit. A GWR 2361 Class sorozatot a GWR Swindon-i gyárában készítették. A sorozat összesen 20 példányból állt, amelyek célja a hatékony teherszállítás volt különböző vonalakon.
Technikai jellemzők
A GWR 2361 Class mozdonyok gőzhajtásúak voltak, ami akkoriban a legelterjedtebb meghajtási forma volt. Ezek a mozdonyok 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amit három kapcsolt tengely biztosított. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt. A gőzkazán biztosította a szükséges energiát a mozdony mozgatásához, és a mozdonyok használata nagyrészt a teherforgalom kiszolgálására korlátozódott.
Szolgálati történelem
A GWR 2361 Class gőzmozdonyok elsődlegesen Nagy-Britanniában, a Great Western Railway vonalain szolgáltak. Használatuk során főként teherforgalomban, áruszállítási feladatok ellátására alkalmazták őket. A mozdonyok megbízható munkagépek voltak, de az idő előrehaladtával és a technológiai fejlődéssel szükségessé vált a korszerűbb megoldások keresése, így fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GWR 2361 Class mozdonyok közül egy sem maradt fenn máig, ezért nem találhatunk belőlük megőrzött példányt sem múzeumokban, sem nosztalgiautaztatásra használt vonatok között.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 2361 Class mozdonyok nem váltak kiemelten ismertté a köznyelvben vagy a kulturális termékekben. Modellvasúti feldolgozásuk nem jelentős, és becenevük sem terjedt el széles körben. Az ilyen típusú gőzmozdonyok inkább a vasúti történelem iránt érdeklődők körében ismertek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |