Történeti háttér és gyártás
A GWR 2800 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki az Egyesült Királyságban. A tervezést George Jackson Churchward végezte, hogy kielégítse a nehéz tehervonatok vontatásának igényét. Az első példányt 1903-ban gyártották le. A mozdonyokat a Swindon műhelyeiben készítették, és összesen 167 darabot állítottak szolgálatba 1903 és 1919 között.
Technikai jellemzők
A GWR 2800 Class mozdonyok gőzhajtással működtek, és főként nehéz tehervonatok vontatására tervezték őket. A mozdonyok 2-8-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami a jobb adhéziót és teherviselést biztosította. A maximális sebességük körülbelül 60 km/h volt. A mozdonyok hossza meghaladta a 18 métert, és nagy vízkapacitású kazánnal rendelkeztek.
Szolgálati történelem
A GWR 2800 Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban, a Great Western Railway vasútvonalain használták. Kivételesen megbízhatónak bizonyultak a nehéz teheráru-szállítás terén. Később a British Railways is alkalmazta őket, míg végül az 1960-as években vonták ki őket a szolgálatból. Néhány példányt múzeumi célokra megőriztek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Several preserved examples exist in the UK.
- One notable example, No. 2807, is operational and can be seen at the Gloucestershire Warwickshire Railway.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 2800 Class mozdonyokat a vasútmodellezők körében is nagy népszerűségnek örvendenek. Számos modellváltozat készült belőlük különböző méretarányokban, és gyakran szerepelnek vasúttörténeti kiállításokon.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés: | 2-8-0 |
Maximális sebesség: | 60 km/h |
Gyártási év: | 1903 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_2800_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google