GWR 2800 Class gőzmozdony

A GWR 2800 Class gőzmozdony a 20. század elején a nehéz tehervonatok világa számára készült, kiemelve megbízhatóságát és tartósságát a brit vasutakon.

Történeti háttér és gyártás

A GWR 2800 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki az Egyesült Királyságban. A tervezést George Jackson Churchward végezte, hogy kielégítse a nehéz tehervonatok vontatásának igényét. Az első példányt 1903-ban gyártották le. A mozdonyokat a Swindon műhelyeiben készítették, és összesen 167 darabot állítottak szolgálatba 1903 és 1919 között.

Technikai jellemzők

A GWR 2800 Class mozdonyok gőzhajtással működtek, és főként nehéz tehervonatok vontatására tervezték őket. A mozdonyok 2-8-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami a jobb adhéziót és teherviselést biztosította. A maximális sebességük körülbelül 60 km/h volt. A mozdonyok hossza meghaladta a 18 métert, és nagy vízkapacitású kazánnal rendelkeztek.

Szolgálati történelem

A GWR 2800 Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban, a Great Western Railway vasútvonalain használták. Kivételesen megbízhatónak bizonyultak a nehéz teheráru-szállítás terén. Később a British Railways is alkalmazta őket, míg végül az 1960-as években vonták ki őket a szolgálatból. Néhány példányt múzeumi célokra megőriztek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

  • Several preserved examples exist in the UK.
  • One notable example, No. 2807, is operational and can be seen at the Gloucestershire Warwickshire Railway.

Érdekességek és kulturális hatás

A GWR 2800 Class mozdonyokat a vasútmodellezők körében is nagy népszerűségnek örvendenek. Számos modellváltozat készült belőlük különböző méretarányokban, és gyakran szerepelnek vasúttörténeti kiállításokon.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés: 2-8-0
Maximális sebesség: 60 km/h
Gyártási év: 1903

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_2800_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google