Történeti háttér és gyártás
A GWR 3150 Class gőzmozdony a Great Western Railway (GWR) számára készült, és Herbert William Garratt tervezte. A mozdonyokat a Swindoni Gyárban gyártották 1906-ban. A gyártás célja az volt, hogy megerősítsék a GWR teher- és személykocsi flottáját, különösen a nehezebb vonatok kezelésére. Összesen 10 darab 3150 Class mozdony készült.
Technikai jellemzők
A GWR 3150 Class egy 2-6-2 tengelyelrendezésű gőzmozdony. Az ilyen típusú mozdonyokat általában „Prairie” néven emlegetik a tengelyelrendezésük miatt. A mozdonyok megbízható hajtásrendszerrel rendelkeztek és kifejezetten hatékonyak voltak a közepes sebességű és nehéz vonatok vontatására. A gőzkazán nagy teljesítményű volt, ami lehetővé tette a mozdony számára, hogy jelentős terhelést kezeljen.
Főbb jellemzők:
– Tengelyelrendezés: 2-6-2
– Hajtás: Gőzzel működött
– Teljesítmény: Hatékony teher- és személyvonati szolgálatra
– Méretek: Az átfogó méretekről nincs pontos adat, de a Prairie elrendezés jellemzően kompakt és hatékony
Szolgálati történelem
A GWR 3150 Class mozdonyok elsősorban a Great Western Railway hálózatán szolgáltak. Ezek a mozdonyok kiváló teljesítményt nyújtottak mind személy- mind tehervonatok esetében. Különösen értékelték őket a nehezebb vonatok kezelésében mutatott hatékonyságuk miatt. A mozdonyok végül a GWR átalakításai során kerültek kivonásra, mivel az újabb és hatékonyabb típusok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs ismert megőrzött példánya a GWR 3150 Class mozdonyoknak. Nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 3150 Class mozdonyok különösen kedveltek voltak a rajongók körében a Prairie tengelyelrendezésük miatt, amely a gőzmozdonyok között népszerű és ikonikus volt. Modellvasúti körökben az ilyen elrendezésű mozdonyok gyakran jelennek meg a gyűjtők készleteiben, habár a 3150 Class konkrét modelljei ritkábban fordulnak elő.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2-6-2 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google