Történeti háttér és gyártás
A GWR 3521 Class gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) fejlesztette és gyártotta az Egyesült Királyságban. A sorozatot azért hozták létre, hogy megfeleljenek a különböző teher- és személyszállítási igényeknek, amelyeket a vasúttársaság tapasztalt az 1880-as évek végén. Az első példányok 1887-ben készültek, és William Dean mérnök irányítása alatt álltak. A gyártás célja a GWR korábbi típusainak modernizálása és hatékonyabb alternatívák biztosítása volt.
- Gyártó: Great Western Railway (GWR)
- Gyártási időszak: 1887–1895
- Példányszám: 20 darab
Technikai jellemzők
A GWR 3521 Class gőzmozdonyai 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy két vezető tengely és négy hajtott tengely volt rajtuk. Ezt az elrendezést a stabilitás és az egyensúly miatt választották a közepes sebességű vonalakra. A mozdonyok a gőzmeghajtású technológia előnyeit használták ki. A kazánból származó gőz 190 psi (font per négyzethüvelyk) nyomáson működtette a mozdonyt, ami jelentős tolóerőt biztosított.
- Meghajtás: Gőz
- Teljesítmény: Közepes szintű
- Maximális sebesség: Kb. 60 km/h
- Méretek: N/A
Szolgálati történelem
A GWR 3521 Class mozdonyai főként az Egyesült Királyság délnyugati és nyugati részein szolgáltak. Először a teherforgalomban vettek részt, de később áthelyezték őket személyszállítási feladatokra is. A mozdonyok megbízhatóan szolgálták a Great Western Railway igényeit egészen az 1920-as évekig. Az idő múlásával és a technológiai fejlődéssel az 1920-as évek végén elkezdték kivonni őket a forgalomból, hogy helyet adjanak a modernebb típusoknak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, úgy tűnik, hogy a GWR 3521 Class mozdonyok egyik példánya sem maradt fenn. A múzeumokban és nosztalgikus vonatjáratokon nem található meg egyetlen példány sem ebben a sorozatban. Ez részben annak köszönhető, hogy a sorozatot viszonylag hamar felváltották más, hatékonyabb típusok.
Érdekességek és kulturális hatás
- Nincs ismert becenév vagy kiemelkedő kulturális szerepvállalás a GWR 3521 Class mozdonyok számára.
- A modellvasúti piacon nem számottevő az elterjedtségük, valószínűleg a korlátozott számú példány és a rövid szolgálati idő miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |