Történeti háttér és gyártás
A GWR 4575 osztályú gőzmozdonyokat a Great Western Railway (GWR) számára fejlesztették ki. Ezeket a mozdonyokat azért készítették, hogy megfeleljenek a 20. század elején növekvő személyszállítási igényeknek. A GWR 4575 Class mozdonyokat 1927 és 1929 között gyártották, a gyártásért a Swindon Works felelt. Összesen 100 darabot építettek ebből a típusból. Ezek a mozdonyok a korábbi GWR 4500 osztály továbbfejlesztett változatai voltak.
Technikai jellemzők
A GWR 4575 osztály gőzmozdonyai a jellegzetes „2-6-2T” tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy két vezető kerekük, hat hajtott kerekük és két kicsi, támasztó kerekük volt. Ezek a mozdonyok 1170 lóerős teljesítményre voltak képesek, és maximális sebességük körülbelül 100 km/h volt. A mozdonyok hossza körülbelül 35 láb (kb. 10,67 méter) volt. A gőzmozdonyok hajtástechnológiája a klasszikus gőzgépen alapult, amelyet gőzkazán táplált. A 4575 Class mozdonyokat főként elővárosi és kisebb távolságú személyszállítási feladatokra használták.
Szolgálati történelem
A GWR 4575 osztályú mozdonyok elsősorban Nagy-Britanniában, a Great Western Railway hálózatában üzemeltek. Ezek a gőzmozdonyok megbízhatóak voltak, és széles körben alkalmazták őket a személyszállítási feladatok ellátásában. A szolgálatban lévő mozdonyokat fokozatosan váltották fel az 1950-es és 1960-as évek során modern dízelmozdonyokkal. A GWR 4575 Class mozdonyokat teljesen kivonták a forgalomból az 1960-as évek közepére, a brit vasutak gőzmozdony-üzemének leállítása miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány GWR 4575 osztályú mozdony megőrzésre került, és ma is látható különböző vasúti múzeumokban, valamint nosztalgiavasutakon Nagy-Britanniában. Ezek közül néhány mozdony működőképes állapotban van, és nosztalgiajáratokon is részt vesz. Az ilyen járatok keretében az érdeklődők megismerkedhetnek a gőzmozdonyok működésével, és élvezhetik a múlt századi vasutazás élményét.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 4575 osztályú mozdonyok a modellezők körében is népszerűek, számos modellvasút-gyártó készítette el méretarányos változatukat. Ezek a mozdonyok a brit vasúttörténet ikonikus darabjai közé tartoznak, és gyakran szerepelnek vasúttörténeti kiállításokon is. A gőzmozdonyok iránti nosztalgia és rajongás a mai napig él, és a GWR 4575 Class ennek a kultúrának fontos részét képezi.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés: | 2-6-2T |
Gyártási év: | 1927 |
Példányszám: | 100 |
Maximális sebesség: | 100 km/h |
Teljesítmény: | 1170 LE |
Hossz: | 35 láb (10,67 méter) |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google