Történeti háttér és gyártás
A GWR 4900 Class 4936 Kinlet Hall gőzmozdony a brit Great Western Railway számára készült. A GWR 4900 osztályának részeként, ez a mozdony 1929-ben hagyta el a Swindon Műhely gyártósorát. A GWR 4900 osztályt, más néven Hall osztályt, a közepes teher és utasszállítási igények kielégítésére fejlesztették ki. Az osztályt Charles Collett tervezte, aki híres volt a megbízható és hatékony közlekedési eszközök tervezéséről.
Technikai jellemzők
A GWR 4900 Class 4936 Kinlet Hall gőzmozdony gőzhajtású rendszerrel üzemelt. Tengelyelrendezése 4-6-0, ami azt jelenti, hogy a mozdonynak négy szabadonfutó és hat hajtott tengelye volt. Ez a kialakítás ideális volt a közepes teherbírású és személyszállító vonatok számára is. A mozdony maximális sebessége körülbelül 95 km/h volt, és általában nagyobb távolságokat tudott megtenni, ami alkalmassá tette a hosszú távú közlekedésre is.
Szolgálati történelem
A Kinlet Hall mozdony a brit vasúthálózatban szolgált. A számottevő szolgálati ideje alatt ez a mozdony számos különböző típusú vonatot vontatott, beleértve a személyszállító és teherfuvarokat is. Az 1960-as években a gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a szolgálatból, és sokat közülük leselejteztek vagy átalakítottak, hogy megfeleljenek a modern közlekedési igényeknek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Szerencsére a Kinlet Hall mozdony megmenekült a selejtezéstől, és ma már helyreállított állapotban látható. A mozdony különlegessége, hogy működőképes állapotban megmaradt, és alkalmanként részt vesz nosztalgiavonatokban is. Az Egyesült Királyságban tekinthető meg, ahol gyakran szerepel különféle közlekedési rendezvényeken és kiállításokon.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 4900 Class 4936 Kinlet Hall mozdony egyike a kedvelt brit vasúti modelleknek. A vasútmodellezés világában is népszerűvé vált, és sok gyártó készítette el méretarányos modelljét. A rajongók körében a vasút történeti jelentősége miatt kedvelt marad, és gyakran szerepel vasúti filmekben és televíziós műsorokban, mint a brit vasúthálózat klasszikus képviselője.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1929 |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 95 km/h |
Tervező | Charles Collett |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_4900_Class_4936_Kinlet_Hall
Képek
Források: Wikipédia, Google