Történeti háttér és gyártás
A GWR 6000 Class 6023 King Edward II gőzmozdony a brit Great Western Railway (GWR) számára készült. Az osztály a GWR 6000 Class-családba tartozik, amelyet a nagy teljesítményű expresszvonatok vontatására terveztek. Az 1930-ban gyártott 6023 King Edward II a Swindon Works műhelyben készült. A típus célja a GWR elővárosi és távolsági vasúti szolgáltatások színvonalának emelése volt. Az osztályból összesen harminc darab készült.
Technikai jellemzők
A GWR 6000 Class 6023 King Edward II egy gőzmozdony, amelyet a 4-6-0 tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy négy kis vezető tengellyel, hat nagy hajtott tengellyel és további nulla kiegyenlítő tengellyel készült. A mozdony maximális sebessége elérte a 110 km/h-t. Az osztály fő jellemzői közé tartozott a háromhengeres hajtásrendszer, amely jobb teljesítményt és egyenletesebb járást biztosított. A gőzkazánja hatékony volt, amely hozzájárult a kiváló teljesítményéhez.
- Hossz: körülbelül 21 méter
- Tömeg: körülbelül 135 tonna
- Teljesítmény: 40,000 lbf húzóerő
Szolgálati történelem
A GWR 6000 Class 6023 King Edward II főként a Great Western Railway expresszjáratain szolgált, különösen a London és az Egyesült Királyság nyugati régiói közötti vonalakon. Az 1948-as brit vasútállamosítás után a British Railways kötelékébe került. A mozdony hatékonyan szolgált egészen 1962-es végleges kivonásáig. Az évek során a technológiai fejlődés és az új mozdonyok érkezése miatt szerepe fokozatosan csökkent.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A 6023 King Edward II szerencsésen fennmaradt, és több éven át tartó felújítás után újra működőképes állapotba került. Jelenleg az Egyesült Királyság Didcot Railway Centre múzeumában található, ahol nosztalgiavonatok részét is képezi, így a látogatók élvezhetik a történelmi mozdony látványát és élményét működés közben.
Érdekességek és kulturális hatás
A GWR 6000 Class mozdonyok, beleértve a King Edward II-t is, a brit vasúti történelem ikonikus darabjai közé tartoznak. Számos modellvasúti gyártó készített méretarányos replika modelleket, ami a rajongók körében is népszerűséget eredményezett. Az osztály beceneve „King” volt, ami a mozdonyok erejére és eleganciájára utalt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 110 km/h |
Teljesítmény | 40,000 lbf húzóerő |
Tömeg | Kb. 135 tonna |
Hossz | Kb. 21 méter |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google