Történeti háttér és gyártás
Az LB&SCR B2 osztályú gőzmozdonyokat a londoni, brightoni és dél-keleti vasúttársaság megrendelésére fejlesztették ki, hogy kielégítsék a növekvő utasszállítási igényt a 19. század végén. A mozdonyokat William Stroudley tervezte, és először 1895-ben gyártották. Az osztály fő célja az volt, hogy gyorsabb és hatékonyabb közlekedést biztosítson a térségben, különösen a London és Brighton közötti vonalon.
A mozdonyokat Brightonban gyártották, és összesen 25 példány készült belőlük. Az LB&SCR, mint megrendelő, az angol vasúti hálózat egyik fontos részét képezte, és jelentős szerepet játszott a régió közlekedési infrastruktúrájának fejlődésében.
Technikai jellemzők
A B2 osztályú gőzmozdonyokat a gőz ereje hajtotta, ami a kor technológiai színvonalának megfelelően a legelterjedtebb meghajtási mód volt. A mozdony „0-4-2” tengelyelrendezést alkalmazott, amely stabilitást és megfelelő sebességet biztosított a vonatoknak. A maximális sebességük körülbelül 90 km/h volt, ami akkoriban jelentős előrelépésnek számított.
- Tengelyelrendezés: 0-4-2
- Maximális sebesség: 90 km/h
- Hajtás: Gőz
Szolgálati történelem
Az LB&SCR B2 osztályú mozdonyok főként Anglia déli részén közlekedtek, különösen a London és a Brighton közötti vonalon. Az utasszállítás és a regionális vonatok üzemeltetése során bizonyították megbízhatóságukat és hatékonyságukat. A mozdonyok az 1920-as évek végéig szolgáltak az LB&SCR flottájában, majd fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Nem voltak ismertek jelentős balesetek vagy műszaki problémák, amelyek e mozdonyok hírnevét beárnyékolták volna. A korszak előrehaladtával és a technológiai fejlődéssel fokozatosan kiszorították őket a modernebb dízel és elektromos mozdonyok.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a jelenlegi információk alapján nem maradtak fenn megőrzött példányok az LB&SCR B2 osztályú mozdonyokból. Ennek ellenére a mozdonyok iránti emlékezet fennmaradt a vasúttörténeti kutatásokban és dokumentumokban, amelyek a brit vasúti közlekedés fejlődésének ezen szakaszát vizsgálják.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LB&SCR B2 osztályú mozdonyok a vasúttörténészek és modellvasút rajongók körében ismertek. Számos modellvasút-gyártó készítette el ezeknek a mozdonyoknak a méretarányos változatát, ami a vasútmodellezők számára is lehetőséget biztosít arra, hogy részesei lehessenek a brit vasúti történelem ezen szakaszának. A mozdonyok nem jelentek meg filmekben vagy más jelentős kulturális termékekben, de a vasútrajongók körében továbbra is emlékezetesek maradtak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google