LB&SCR C3 class gőzmozdony

Az LB&SCR C3 class gőzmozdony az 1890-es évek közepén jelent meg, kiemelkedve erőteljes teljesítményével és a déli angliai vasúthálózat fejlődésében játszott fontos szerepével.

Történeti háttér és gyártás

Az LB&SCR C3 class gőzmozdonyt a London, Brighton and South Coast Railway (LB&SCR) számára fejlesztették ki. A mozdonyok építését a vasúttársaság fő mérnöke, D. E. Marsh irányította, és céljuk az volt, hogy hatékonyan húzzák a nehéz elővárosi vonatokat. Az első mozdonyok 1906-ban gördültek ki a gyárból. Az LB&SCR összesen az 1906-os évet jelölte meg a gyártási időszak kezdetének. A mozdonyokat nagy teljesítményű és megbízható szolgálatra tervezték.

Technikai jellemzők

A C3 class mozdony gőzmeghajtású volt, ami akkoriban a legelterjedtebb hajtási mód volt. Ezek a mozdonyok erőteljes hajtóművekkel és alaposan kialakított kazánokkal rendelkeztek, amelyek lehetővé tették számukra a nagy sebesség és teljesítmény elérését. A pontos technikai részletek, mint a maximális sebesség vagy a méretek, sajnos nem állnak rendelkezésre, de a mozdonyok általában az akkori standardoknak megfelelő teljesítményt nyújtottak.

Szolgálati történelem

Az LB&SCR C3 class mozdonyokat főként Angliában, a London, Brighton and South Coast Railway vonalain alkalmazták. Elsődleges feladatuk a városi és elővárosi személyszállítás volt. Az idő múlásával a technológiai fejlődés és a dízelmozdonyok megjelenése miatt ezek a gőzmozdonyok fokozatosan kikoptak a forgalomból. Konkrét kivonási időpontok azonban nincsenek dokumentálva.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk szerint nem maradt fent egyetlen működőképes vagy kiállított példány sem az LB&SCR C3 class mozdonyok közül. Ez az oka annak, hogy a mozdonyok története inkább a technikai archívumokban és a vasúttörténeti írásokban él tovább.

Érdekességek és kulturális hatás

Habár az LB&SCR C3 class mozdonyok nem maradtak fenn a jelenkor számára, az ilyen típusú mozdonyok gyakorta szolgáltak inspirációként modellvasutak számára. Az angol vasúttörténelem és a gőzmozdonyok rajongói számára az ilyen járművek mindig is vonzóak voltak. A modellezőgyártók esetenként készítettek különféle méretarányú másolatokat, bár konkrét adat erről a típusról nem áll rendelkezésre.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LB&SCR_C3_class

Képek

Források: Wikipédia, Google