LMS diesel shunters 7059-7068 dízelmozdony

Az LMS diesel shunters 7059-7068 dízelmozdonyok a brit vasúti történelem egy fontos fejezetét jelentik, hatékonyan szolgálva az állomási manőverezések terén a 20. század közepén.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS dízel tolatómozdonyok sorozata, mely a 7059-7068 sorozatszámot viseli, 1936-ban készült. Ez a mozdonycsoport a londoni, midlandi és skóciai vasúttársaság (LMS) részére készült. Az LMS a dízel technológia alkalmazásával igyekezett korszerűsíteni a vasúti flottáját, ami akkoriban a gőzmozdonyokat váltotta le. A gyártás a Derby gyárban történt, amely az LMS egyik fő gyártási központja volt.

Technikai jellemzők

Az LMS dízel tolatómozdonyok dízelmotorral lettek felszerelve, melyek fő feladatuk szerint tolatóműveleteket végeztek. Ezek a mozdonyok az átállítandó kocsik gyors mozgatására voltak optimalizálva, különösen az állomások és teherpályaudvarok környezetében.

Szolgálati történelem

Az LMS 7059-7068 sorozatú tolatómozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták, ahol a vasúti áruszállításban és rendezőpályaudvarokon játszottak kulcsszerepet. Ezek a mozdonyok az 1930-as és 1940-es években voltak aktív szolgálatban. A dízel technológia révén hatékonyabbak voltak a gőzmozdonyoknál, különösen a tolató feladatok során.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek információk arról, hogy bármely példány megőrzésre került volna. Az LMS dízel tolatómozdonyok nem tűnnek fel jelentős múzeumok gyűjteményeiben, és nincs tudomásunk arról, hogy működőképesen fennmaradt volna egy ilyen mozdony.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LMS tolatómozdonyok nem kaptak széles körű publicitást a kulturális médiumokban, és nem ismertek olyan filmek vagy könyvek, amelyekben jelentős szerepet játszottak volna. Modellvasúti körökben inkább az ikonikusabb gőzmozdonyok és modern dízelmozdonyok dominálnak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

LMS diesel shunters 7059-7068 – Wikipedia