Történeti háttér és gyártás
Az LMS dízel tolatómozdonyok sorozata, mely a 7059-7068 sorozatszámot viseli, 1936-ban készült. Ez a mozdonycsoport a londoni, midlandi és skóciai vasúttársaság (LMS) részére készült. Az LMS a dízel technológia alkalmazásával igyekezett korszerűsíteni a vasúti flottáját, ami akkoriban a gőzmozdonyokat váltotta le. A gyártás a Derby gyárban történt, amely az LMS egyik fő gyártási központja volt.
Technikai jellemzők
Az LMS dízel tolatómozdonyok dízelmotorral lettek felszerelve, melyek fő feladatuk szerint tolatóműveleteket végeztek. Ezek a mozdonyok az átállítandó kocsik gyors mozgatására voltak optimalizálva, különösen az állomások és teherpályaudvarok környezetében.
Szolgálati történelem
Az LMS 7059-7068 sorozatú tolatómozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták, ahol a vasúti áruszállításban és rendezőpályaudvarokon játszottak kulcsszerepet. Ezek a mozdonyok az 1930-as és 1940-es években voltak aktív szolgálatban. A dízel technológia révén hatékonyabbak voltak a gőzmozdonyoknál, különösen a tolató feladatok során.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek információk arról, hogy bármely példány megőrzésre került volna. Az LMS dízel tolatómozdonyok nem tűnnek fel jelentős múzeumok gyűjteményeiben, és nincs tudomásunk arról, hogy működőképesen fennmaradt volna egy ilyen mozdony.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LMS tolatómozdonyok nem kaptak széles körű publicitást a kulturális médiumokban, és nem ismertek olyan filmek vagy könyvek, amelyekben jelentős szerepet játszottak volna. Modellvasúti körökben inkább az ikonikusabb gőzmozdonyok és modern dízelmozdonyok dominálnak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |