LMS Fowler 2-6-2T gőzmozdony

Az LMS Fowler 2-6-2T gőzmozdony a brit vasutak egyik ikonikus darabja volt, ahol a mindennapos forgalom kiszolgálásának megbízható motorjaként szerzett hírnevet.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS Fowler 2-6-2T gőzmozdony az Egyesült Királyság egyik ikonikus vasúti járműve, amelyet Sir Henry Fowler tervezett a London, Midland and Scottish Railway (LMS) számára. Ezeket a mozdonyokat az 1930-as években gyártották, és elsősorban elővárosi és közép hosszúságú szolgálatokra szánták.

A mozdonyok gyártása 1930-ban kezdődött, válaszul az igényre, hogy hatékonyabb és rugalmasabb vasúti járműveket biztosítsanak az LMS szolgáltatásaihoz. Összesen 125 ilyen mozdony készült, és részben az LMS felhasználására szánták őket.

Technikai jellemzők

Az LMS Fowler 2-6-2T gőzmozdony egy 2-6-2-es tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelenti, hogy elöl két vezetőkerék, középen hat hajtókerék, hátul pedig két kerék van. Ezek a mozdonyok úgynevezett „tartály” típusúak, tehát nem szükséges külön tender hozzájuk, mivel a víz és az üzemanyag tárolása a mozdony testében történik.

  • Hajtásrendszer: Gőzhajtás
  • Tengelyelrendezés: 2-6-2
  • Maximális sebesség: Körülbelül 80 km/h
  • Méretek: Hosszúság körülbelül 13 méter
  • Férőhely: Nincs adat utasszállításról

Szolgálati történelem

Az LMS Fowler 2-6-2T gőzmozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, különösen Angliában. Ezek a mozdonyok az elővárosi vonatok mozgatására voltak ideálisak, bár a teherforgalomban is szerepet kaptak. A mozdonyokat a Brit Vasút is alkalmazta a vasuti hálózat államosítása után.

A mozdonyokat az 1960-as években kivonták a forgalomból, amikor a gőzmozdonyokat fokozatosan felváltották a korszerűbb dízel és elektromos járművek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, az LMS Fowler 2-6-2T gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi célokra. Az összes gyártott egységet selejtezték vagy bontották az évek során.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LMS Fowler 2-6-2T mozdonyok közül egyik sem élte túl a selejtezést, a modellvasút-kedvelők körében még mindig népszerűek. Számos modellvasút-gyártó készítette el a mozdony méretarányos mását, amelyek a modellezők körében igen keresettek.

A mozdonyokat nemcsak a vasúttörténészek, hanem a járműrajongók is nagyra értékelik, mint az LMS korszakának egyik jellegzetes példáját.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Tengelyelrendezés 2-6-2
Maximális sebesség 80 km/h
Gyártási év 1930
Példányszám 125

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Fowler_2-6-2T

Képek

Források: Wikipédia, Google