Történeti háttér és gyártás
Az LMS Fowler 2-6-4T gőzmozdonyt Sir Henry Fowler fejlesztette ki a London, Midland and Scottish Railway (LMS) számára, amely a korszak egyik legnagyobb brit vasúttársasága volt. A mozdonyt 1927-ben kezdték gyártani, hogy megfeleljenek az elővárosi vonalakon jelentkező szállítási igényeknek. Fowler tervei alapján ezek a mozdonyok a korábbi, 0-6-2T típusú mozdonyok kiváltására készültek, mivel nagyobb sebességre és jobb vonóerőre volt szükség.
- A gyártási időszak kezdetén: 1927
- Megrendelő: London, Midland and Scottish Railway (LMS)
- Gyártási helyszín: Derby Works, Egyesült Királyság
- Példányszám: 125 darab készült
Technikai jellemzők
A Fowler 2-6-4T mozdony gőzhajtású volt, amely a 2-6-4T tengelyelrendezéssel készült. Az elrendezés azt jelenti, hogy két vezető, hat hajtó és négy futókereket tartalmaz. Ez a kialakítás biztosította a szükséges stabilitást és vonóerőt a gyors elővárosi és tehervonatokhoz.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-6-4T
- Maximális sebesség: kb. 110 km/h
- Hossz: kb. 13,11 méter
- Fékrendszer: Vákuumfék
Szolgálati történelem
Az LMS Fowler 2-6-4T mozdonyokat főként az Egyesült Királyságban használták, különösen az elővárosi vonalakon, ahol nagy sebességre és gyors gyorsulásra volt szükség. Az 1960-as évekig szolgáltak, amikor a dízel- és villanymozdonyok kezdtek előtérbe kerülni. Releváns balesetekről vagy műszaki problémákról nincs széles körben elismert adat.
- Használat helyszíne: Egyesült Királyság
- Kivonás időszaka: 1960-as évek
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az LMS Fowler 2-6-4T típusú mozdonyok közül bármelyik is fennmaradt volna működőképes állapotban, vagy hogy múzeumban kiállítanák. Az ilyen jellegű mozdonyok története gyakran a leselejtezéssel ér véget, így sajnos nem kerülnek múzeumokba vagy nosztalgiavonatokba.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LMS Fowler 2-6-4T mozdony nem kapott különösebb becenevet, sok vasútmodell készítő cég készített róla kicsinyített másolatokat, melyek népszerűek voltak a modellezők körében. A mozdony megjelenése és technikai jellemzői miatt népszerű választás volt a brit modellvasút-kedvelők számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2-6-4T |
Maximális sebesség | kb. 110 km/h |
Hossz | kb. 13,11 méter |
Fékrendszer | Vákuumfék |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google