LMS Fowler 2-6-4T gőzmozdony

Az LMS Fowler 2-6-4T gőzmozdony a brit vasúttörténet egyik meghatározó darabja, amely kiemelkedő szereplője volt a regionális személyszállítás fejlődésének a 20. század első felében.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS Fowler 2-6-4T gőzmozdonyt Sir Henry Fowler fejlesztette ki a London, Midland and Scottish Railway (LMS) számára, amely a korszak egyik legnagyobb brit vasúttársasága volt. A mozdonyt 1927-ben kezdték gyártani, hogy megfeleljenek az elővárosi vonalakon jelentkező szállítási igényeknek. Fowler tervei alapján ezek a mozdonyok a korábbi, 0-6-2T típusú mozdonyok kiváltására készültek, mivel nagyobb sebességre és jobb vonóerőre volt szükség.

  • A gyártási időszak kezdetén: 1927
  • Megrendelő: London, Midland and Scottish Railway (LMS)
  • Gyártási helyszín: Derby Works, Egyesült Királyság
  • Példányszám: 125 darab készült

Technikai jellemzők

A Fowler 2-6-4T mozdony gőzhajtású volt, amely a 2-6-4T tengelyelrendezéssel készült. Az elrendezés azt jelenti, hogy két vezető, hat hajtó és négy futókereket tartalmaz. Ez a kialakítás biztosította a szükséges stabilitást és vonóerőt a gyors elővárosi és tehervonatokhoz.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-6-4T
  • Maximális sebesség: kb. 110 km/h
  • Hossz: kb. 13,11 méter
  • Fékrendszer: Vákuumfék

Szolgálati történelem

Az LMS Fowler 2-6-4T mozdonyokat főként az Egyesült Királyságban használták, különösen az elővárosi vonalakon, ahol nagy sebességre és gyors gyorsulásra volt szükség. Az 1960-as évekig szolgáltak, amikor a dízel- és villanymozdonyok kezdtek előtérbe kerülni. Releváns balesetekről vagy műszaki problémákról nincs széles körben elismert adat.

  • Használat helyszíne: Egyesült Királyság
  • Kivonás időszaka: 1960-as évek

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy az LMS Fowler 2-6-4T típusú mozdonyok közül bármelyik is fennmaradt volna működőképes állapotban, vagy hogy múzeumban kiállítanák. Az ilyen jellegű mozdonyok története gyakran a leselejtezéssel ér véget, így sajnos nem kerülnek múzeumokba vagy nosztalgiavonatokba.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LMS Fowler 2-6-4T mozdony nem kapott különösebb becenevet, sok vasútmodell készítő cég készített róla kicsinyített másolatokat, melyek népszerűek voltak a modellezők körében. A mozdony megjelenése és technikai jellemzői miatt népszerű választás volt a brit modellvasút-kedvelők számára.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-6-4T
Maximális sebesség kb. 110 km/h
Hossz kb. 13,11 méter
Fékrendszer Vákuumfék

Hivatkozások

LMS Fowler 2-6-4T Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google