LMS Hughes Crab gőzmozdony

Az LMS Hughes Crab gőzmozdony az 1920-as években jelentős lépést tett a brit vasútfejlesztés terén, megbízhatóságával és sokoldalúságával hódítva a vasúti szakértők körében.

Történeti háttér és gyártás

Az LMS Hughes Crab gőzmozdonyt az 1920-as évek közepén fejlesztették ki, kifejezetten az LMS (London, Midland and Scottish Railway) megrendelésére. A gőzmozdonyt George Hughes tervezte, aki az LMS főmérnöke volt. Az első példány 1926-ban készült el. A típus kifejlesztésének célja az volt, hogy megfeleljen az LMS igényeinek, különösen az áruszállítás területén. Összesen 245 darabot gyártottak ebből a típusból.

Technikai jellemzők

Az LMS Hughes Crab egy 2-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amelyet a közepes teherhúzó kapacitás érdekében terveztek. A mozdony hajtásrendszere gőzhajtású volt, amely a kor technológiai színvonalát tükrözte. A mozdony maximális sebessége körülbelül 100 km/h volt, ami az áruszállításban megfelelő teljesítményt biztosított. A hossza körülbelül 18 méter, magassága pedig 4 méter volt.

  • A motor karbantartása és működtetése viszonylag egyszerű volt, mivel az alkatrészek könnyen hozzáférhetők voltak.
  • A mozdony egyszerű szerkezete lehetővé tette a könnyű javítást és karbantartást.

Szolgálati történelem

Az LMS Hughes Crab mozdonyokat főként az Egyesült Királyság területén használták, az LMS által üzemeltetett vasútvonalakon. A mozdonyokat közepes távolságú áruszállításra tervezték, de alkalmanként személyszállító vonatok élén is közlekedtek. Az évek során néhány mozdonyt modernizáltak, hogy megfeleljenek a változó vasúti igényeknek. Az 1960-as évek végére fokozatosan kivonták őket a forgalomból, de néhány példány megmaradt múzeumi célokra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A legtöbb LMS Hughes Crab mozdony az idő múlásával vagy elhasználódott, vagy leselejtezték, de néhány példány megmaradt. Ezek közül néhányat helyreállítottak és múzeumokban állítottak ki az Egyesült Királyságban. Ezek a megmaradt mozdonyok értékes történelmi emlékek a vasúti technológia és az ipari örökség szempontjából.

Érdekességek és kulturális hatás

  • Az LMS Hughes Crab gőzmozdonyt gyakran említik vasúti rajongói körökben a jellegzetes hangja és formatervezése miatt.
  • A mozdony egyes modellvasúti készletek része lett, mivel az LMS designjai népszerűek a gyűjtők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-6-0
Maximális sebesség 100 km/h
Hosszúság 18 méter
Magasság 4 méter
Gyártási kezdete 1926
Példányszám 245

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Hughes_Crab

Képek

Források: Wikipédia, Google