Történeti háttér és gyártás
Az LMS Hughes Crab gőzmozdonyt az 1920-as évek közepén fejlesztették ki, kifejezetten az LMS (London, Midland and Scottish Railway) megrendelésére. A gőzmozdonyt George Hughes tervezte, aki az LMS főmérnöke volt. Az első példány 1926-ban készült el. A típus kifejlesztésének célja az volt, hogy megfeleljen az LMS igényeinek, különösen az áruszállítás területén. Összesen 245 darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Az LMS Hughes Crab egy 2-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amelyet a közepes teherhúzó kapacitás érdekében terveztek. A mozdony hajtásrendszere gőzhajtású volt, amely a kor technológiai színvonalát tükrözte. A mozdony maximális sebessége körülbelül 100 km/h volt, ami az áruszállításban megfelelő teljesítményt biztosított. A hossza körülbelül 18 méter, magassága pedig 4 méter volt.
- A motor karbantartása és működtetése viszonylag egyszerű volt, mivel az alkatrészek könnyen hozzáférhetők voltak.
- A mozdony egyszerű szerkezete lehetővé tette a könnyű javítást és karbantartást.
Szolgálati történelem
Az LMS Hughes Crab mozdonyokat főként az Egyesült Királyság területén használták, az LMS által üzemeltetett vasútvonalakon. A mozdonyokat közepes távolságú áruszállításra tervezték, de alkalmanként személyszállító vonatok élén is közlekedtek. Az évek során néhány mozdonyt modernizáltak, hogy megfeleljenek a változó vasúti igényeknek. Az 1960-as évek végére fokozatosan kivonták őket a forgalomból, de néhány példány megmaradt múzeumi célokra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A legtöbb LMS Hughes Crab mozdony az idő múlásával vagy elhasználódott, vagy leselejtezték, de néhány példány megmaradt. Ezek közül néhányat helyreállítottak és múzeumokban állítottak ki az Egyesült Királyságban. Ezek a megmaradt mozdonyok értékes történelmi emlékek a vasúti technológia és az ipari örökség szempontjából.
Érdekességek és kulturális hatás
- Az LMS Hughes Crab gőzmozdonyt gyakran említik vasúti rajongói körökben a jellegzetes hangja és formatervezése miatt.
- A mozdony egyes modellvasúti készletek része lett, mivel az LMS designjai népszerűek a gyűjtők körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2-6-0 |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hosszúság | 18 méter |
Magasság | 4 méter |
Gyártási kezdete | 1926 |
Példányszám | 245 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Hughes_Crab
Képek
Források: Wikipédia, Google