Történeti háttér és gyártás
Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T egy ikonikus brit gőzmozdony, amelyet az 1940-es évek közepén fejlesztettek ki, hogy kielégítsék a kisebb vonalak és helyi személyszállítás igényeit. A mozdonyt George Ivatt, a London, Midland and Scottish Railway (LMS) főmérnöke tervezte, aki egy gazdaságos és hatékony gőzmozdonyt kívánt létrehozni. 1946-ban indult a gyártása, és különösen a második világháború utáni időszak igényeit célozta meg. A típus az LMS által volt megrendelve és gyártva Angliában, főként a fő gyártási helyszíneken.
Technikai jellemzők
Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T gőzmozdonynak számos technikai jellemzője volt, amelyek kiemelkedővé tették a maga idejében:
– Hajtásrendszer: Gőz
– Tengelyelrendezés: 2-6-2, amely három hajtott tengelyből és két kormányzott tengelyből áll.
– Teljesítmény: Megfelelő, hogy kisebb vonalakon is hatékonyan működjön.
– Maximális sebesség: A közlekedési feladatokból adódóan nem volt nagy sebességre szükség.
– Futómű és fékrendszer: A mozdony hagyományos fékrendszert használt, amely megfelelt a kor követelményeinek.
Szolgálati történelem
A LMS Ivatt Class 2 2-6-2T gőzmozdonyokat főként az Egyesült Királyság kisebb, helyi vonalain használták, ahol a rugalmasság és a költséghatékonyság kulcsfontosságú volt. A mozdonyok jól szerepeltek a helyi személyszállítási feladatokban. Az évek során néhány technikai módosítást hajtottak végre rajtuk, de alapvetően az eredeti formájukban maradtak használatban. A típust fokozatosan 1960-as években vonták ki a forgalomból, amikor a dízelmotorok és az elektromos vonatok váltak uralkodóvá.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T mozdonyokból több példány is megmaradt, amelyek ma múzeumokban találhatók, és nosztalgiavonatok részeként is futnak az Egyesült Királyságban. Néhány példányt gondosan restauráltak, hogy megőrizzék történelmi jelentőségüket, és hogy továbbra is élményt nyújthassanak a vasútrajongók és a látogatók számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LMS Ivatt Class 2 2-6-2T nagy népszerűségnek örvendett a vasúti modellezők körében, több modellvasút-gyártó is készített méretarányos másolatokat. Az Egyesült Királyságban a mozdonyok a vasúti örökség szerves részévé váltak, és sokatszor szerepeltek a vasúttörténeti kutatások, illetve kiállítások keretében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Ivatt_Class_2_2-6-2T
Képek
Források: Wikipédia, Google