LMS Patriot Class gőzmozdony

Az LMS Patriot Class gőzmozdony kiemelkedő szerepet játszott a brit vasúti közlekedésben, elegáns kialakítása és hatékony teljesítménye révén a két világháború közötti időszakban.

Történeti háttér és gyártás

A LMS Patriot Class gőzmozdonyokat a London, Midland and Scottish Railway (LMS) számára fejlesztették ki, hogy pótolják a régebbi mozdonyok hiányosságait és megfeleljenek a növekvő vasúti forgalom igényeinek. Az első példányt 1930-ban építették, és ezt követően a Birmingham Railway Carriage and Wagon Company gyártotta a járműveket. Az igény a mozdonyra az LMS elővárosi és távolsági járatainak kiszolgálása volt.

A gyártási időszak az 1930-as évek elejére tehető, amikor több mint ötven mozdony készült el. Bár az eredeti tervek alapján készült példányok közül mára már egy sem maradt meg, a típus nagy hatással volt a brit vasúti közlekedésre.

Technikai jellemzők

A LMS Patriot Class gőzmozdonyok két hengeres kialakításúak és gőzmeghajtásúak voltak. A mozdonyok tengelyelrendezése 4-6-0 jellegű volt, ami azt jelenti, hogy négy mellső vezetőtengely, hat hajtótengely és nincs hátsó vezetőtengelyük. A maximális sebességük körülbelül 123 km/h volt, ami figyelemreméltó teljesítménynek számított abban az időben.

A mozdonyok méretei és egyéb specifikációi a kor elvárásainak megfelelően alakultak. A vezérlésük hagyományos kézi módszereket alkalmazott, és az utasterük kifejezetten a mozdonyvezetők kényelmét szolgálta. A fékrendszerük pneumatikus volt, amely a korszakban széleskörűen elterjedt technológia volt.

Szolgálati történelem

A LMS Patriot Class mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használta a London, Midland and Scottish Railway. Ezek a mozdonyok többnyire személyszállító járatokon közlekedtek, de néha áruszállításra is használták őket. A mozdonyokat az 1960-as évek végéig fokozatosan vonták ki a forgalomból, ahogy a dízel és elektromos hajtású járművek kezdték átvenni a helyüket. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt kedvelték őket a vasúttársaságok és a vasúti személyzet is.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár az eredeti LMS Patriot Class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn, a típus iránti rajongást az egyik mozdony, a „The Unknown Warrior” újjáépítésén keresztül őrzik. Ez a projekt célja, hogy egy teljesen új mozdonyt hozzanak létre a régi tervek alapján, hogy a jövő generációi is tanulmányozhassák a brit vasúti történelem eme fontos részét.

Érdekességek és kulturális hatás

A LMS Patriot Class mozdonyok beceneve „Baby Scot” volt, utalva a korábbi Scot típusú mozdonyokra, amelyeket szintén az LMS használta. Ezek a mozdonyok gyakran megjelennek modellvasutakon és a vasútbarátok körében is nagy népszerűségnek örvendenek. A típus rekonstrukciójára irányuló törekvések is mutatják, hogy a Patriot Class iránti érdeklődés nem csökkent az évek során.

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

Forrás: Wikipedia – LMS Patriot Class

Képek

Források: Wikipédia, Google