Történeti háttér és gyártás
Az LMS Princess Coronation Class 6235 „City of Birmingham” gőzmozdony az egyike volt a London, Midland and Scottish Railway (LMS) által gyártott nagy teljesítményű gőzmozdonyoknak. A mozdonyt 1939-ben építették, és része volt annak a nagyszabású fejlesztési programnak, amely a brit vasúti közlekedés hatékonyabbá tételét célozta meg. A mozdonyokat a Crewe műhelyében gyártották, amely az LMS egyik fő gyártóhelyszíne volt. Az eredeti tervek William Stanier nevéhez köthetők, aki az LMS főmérnöke volt.
- A „City of Birmingham” egyik megrendelője az LMS volt, és nemzetközi export nem történt ezen típus esetében.
- Összesen 38 darab Princess Coronation Class mozdonyt építettek.
Technikai jellemzők
A „City of Birmingham” gőzmozdonyt erős teljesítménye és kiváló műszaki megoldásai tették különlegessé. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy nagy sebességgel szállítsanak utasokat a nagy távolságok között.
- A meghajtás gőzzel történt, három hengerrel.
- A maximális sebességük 100 mérföld/óra (kb. 160 km/h) volt.
- A mozdony hossza 21 méter körül volt.
- A tengelyelrendezés 4-6-2, ami Pacific típusú.
Szolgálati történelem
A „City of Birmingham”-t elsősorban gyorsvonati szolgálatra használták, amelyek az Egyesült Királyság északi és déli részei között közlekedtek. A mozdony nagy sebessége és megbízhatósága miatt gyorsan népszerűvé vált. Az 1960-as évekig maradt szolgálatban, amikor a dízel és elektromos mozdonyok felváltották a gőzmozdonyokat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A „City of Birmingham” megőrzésre került, és most a Birminghami Városi Múzeumban található. A mozdonyt nem restaurálták működőképes állapotba, hanem statikus kiállításként tekinthető meg, amely bemutatja annak az időszaknak a technológiai fejlődését.
Érdekességek és kulturális hatás
A Princess Coronation Class mozdonyok, köztük a „City of Birmingham”, jelentős hatást gyakoroltak a brit vasúti kultúrára. Ezek a mozdonyok sok modellvasútgyártó kedvelt témáinak számítottak, és gyakran megjelennek modellvasúti készletekben. A mozdony elegáns vonalai és impozáns teljesítménye révén a vasúti rajongók körében is nagy népszerűségnek örvend.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 (Pacific) |
Hossz | 21 méter |
Hivatkozások
További információk a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google