Történeti háttér és gyártás
Az LMS Princess Royal Class 6203 Princess Margaret Rose gőzmozdony a brit London, Midland and Scottish Railway (LMS) egyik kiemelkedő modellje. A mozdonyt 1935-ben gyártották a Crewe-i gyárban. A Princess Royal Class sorozat tagjaként, melyet Sir William Stanier tervezett, a mozdony a korszak technológiai csúcsát jelentette, és az LMS igényére készült, hogy nagy sebességű expressz vonatokat szolgáljon ki. Az LMS alapvető célja az volt, hogy a vonalhálózaton növelje a kapacitást és a hatékonyságot a gyors és megbízható szállítás érdekében. Összesen tíz darab ilyen mozdony készült.
Technikai jellemzők
A Princess Margaret Rose gőzmozdonya egy 4-6-2-es tengelyelrendezésű pályagép, amely a gőzmeghajtást alkalmazza. A mozdony rendelkezik egy áramvonalas kialakítással, amely csökkenti a légellenállást, és maximális sebessége megközelíti a 180 km/h-t. A gőzmozdony teljesítménye lehetővé teszi, hogy kilométereket tegyen meg jelentős sebességgel, elsősorban a hosszú távú expressz szolgálatban.
- Hossz: 21,95 méter
- Magasság: 3,95 méter
- Maximális sebesség: 180 km/h
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
Szolgálati történelem
A Princess Margaret Rose elsősorban a brit vasútvonalakon szolgált, kiemelten az angliai expressz útvonalakon. A mozdony a második világháború idején is kiemelkedő szerepet játszott, bár a háború utáni évtizedekben kezdtek elavulni az újabb technológiákkal szemben. Az 1960-as években, a gőzmozdonyok általános visszaszorulásával, végül kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Princess Margaret Rose megőrzött példányának köszönhetően még ma is megtekinthető, a mozdonyt a brit vasúti múzeumokban és nosztalgiaeseményeken is gyakran kiállítják. A gőzmozdony rajongók és a történelem kedvelőinek köszönhetően a vonat mai napig vonzza az érdeklődőket különböző vasúttörténeti rendezvényeken.
Érdekességek és kulturális hatás
A Princess Royal Class mozdonyok, köztük a Princess Margaret Rose is, jelentős kulturális hatással bírtak a brit vasúti közlekedés történetére. Modellvasúti változata is készült, ami különösen népszerű a gyűjtők körében. A mozdony beceneve gyakran a királyi család tagjaitól származik, ami kiemeli a mozdonyok presztízsét és státuszát a vasúti járművek között.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 |
Maximális sebesség | 180 km/h |
Gyártási év | 1935 |
Hivatkozások
További információk a Princess Margaret Rose mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google