Történeti háttér és gyártás
A LMS Royal Scot Class 6115 Scots Guardsman gőzmozdonyt az angliai Crewe-ben gyártották 1927-ben. A mozdonyt az LMS (London, Midland and Scottish Railway) rendelte meg, mely az Egyesült Királyság egyik legnagyobb vasúttársasága volt. A Scots Guardsman a Royal Scot osztály egyik tagja, melyet a vasúti közlekedés növekedésének támogatására fejlesztettek ki, hogy összekapcsolhassák a nagyobb városokat gyors és hatékony közlekedési eszközökkel.
Technikai jellemzők
A Scots Guardsman egy gőzmeghajtású mozdony. A mozdony erejét gőzfejlesztésen alapuló kazán biztosítja, ami egy hatékony, mégis hagyományos meghajtási módszer a 20. század első felében. A mozdony maximális sebessége körülbelül 130 km/h. Tengelyelrendezése 4-6-0, ami azt jelenti, hogy négy vezető és hat hajtott kerékkel rendelkezik. A mozdony méreteit tekintve is impozáns: a hossza körülbelül 20 méter.
Szolgálati történelem
Az LMS Royal Scot Class 6115 Scots Guardsman kezdetben az Egyesült Királyság területén szolgált, ahol főként expressz személyszállító vonatok élén közlekedett. A mozdony teljesítménye és megbízhatósága miatt népszerű volt. Az idő múlásával, technológiai fejlődés következtében a mozdonyt kivonták a forgalomból, azonban a történelem során több átalakításon és modernizáción is átesett, hogy megfeleljen a kor követelményeinek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Scots Guardsman megőrzésre került és jelenleg is működőképes állapotban van. Részt vesz nosztalgiavonatokkal kapcsolatos rendezvényeken az Egyesült Királyságban. Az egyik legfigyelemreméltóbb megőrzött példány, melyet különféle vasúttörténeti eseményeken is bemutatnak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Scots Guardsman méltán népszerű a modellvasút-rajongók körében is. Számos gyártó készítette el a mozdony méretarányos modelljét, amelyet gyakran beépítenek magángyűjteményekbe és vasúttörténeti kiállításokba. A mozdony megjelenése és elegáns vonalai miatt a vasútbarátok egyik kedvence, melyet gyakran említik vasúti szakirodalomban és kiadványokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 130 km/h |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Gyártási év | 1927 |
Gyártási helyszín | Crewe, Egyesült Királyság |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LMS_Royal_Scot_Class_6115_Scots_Guardsman
Képek
Források: Wikipédia, Google