LNER Class A4 4902 Seagull gőzmozdony

Az LNER Class A4 4902 Seagull gőzmozdony a 20. század ikonikus vasúti technológiáját képviselte, lenyűgözve az utasokat áramvonalas dizájnjával és lenyűgöző sebességével.

Történeti háttér és gyártás

A LNER Class A4 4902 „Seagull” gőzmozdony a híres LNER Class A4 sorozat tagja, amelyet a London and North Eastern Railway (LNER) társaság számára terveztek. A sorozatot Sir Nigel Gresley tervezte, a cél az volt, hogy nagy sebességű személyszállító vonatokat biztosítsanak. A „Seagull” 1938-ban készült el, és a sorozat egyik kiemelkedő darabjává vált. Az A4-es mozdonyokat a Doncaster Works gyártotta, és a tervezett sebességük miatt különösen népszerűek voltak. Az LNER összesen 35 ilyen típusú mozdonyt rendelt meg.

Technikai jellemzők

Az LNER Class A4 mozdonyokat különösen a sebességük és hatékonyságuk miatt kedvelték. A „Seagull” gőzmeghajtással működött, és a tervezése modern és áramvonalas volt. A maximális sebessége meghaladta a 100 mérföld per órát, amely kiemelkedő volt az akkori gőzmozdonyok között. Az A4 sorozat három tengelyes hajtásrendszerrel rendelkezett, amely biztosította a szükséges erőt és stabilitást a gyorsvonatok vontatásához.

Szolgálati történelem

A „Seagull” és testvérmozdonyai az Egyesült Királyságban szolgáltak, főként a fővonalakon, ahol a gyors személyszállítás volt a fő cél. Az LNER Class A4 mozdonyokat különösen a London-Edinburgh vonalon használták, és nagy sikerrel közlekedtek. A „Seagull” 1962-ben került kivonásra a szolgálatból, amikor a gőzmozdonyokat fokozatosan váltották fel a modernebb dízel és elektromos meghajtású járművek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a „Seagull” nem maradt fenn az utókornak, és nem található meg egyetlen múzeumban sem. Azonban a LNER Class A4 sorozat egyéb példányai szerencsére megőrzésre kerültek, és néhányat még ma is megtekinthetnek a rajongók különböző vasúti múzeumokban az Egyesült Királyságban.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LNER Class A4 mozdonyok, köztük a „Seagull”, jelentős hatással voltak a vasúti közlekedésre az Egyesült Királyságban. Az áramvonalas kialakításuk és a sebességük miatt a vasúti rajongók körében máig népszerűek, és modellvasútként is gyakran megjelennek. Az A4 sorozat egyik másik példánya, a „Mallard”, világrekordot állított fel 126 mérföld per órás sebességgel, amely a mai napig a gőzmozdonyok sebességi rekordja.

Műszaki adatlap

„`html

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

„`

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Class_A4_4902_Seagull

Képek

Források: Wikipédia, Google