LNER Class O6 gőzmozdony

Az LNER Class O6 gőzmozdonyok az 1940-es években keletkeztek, amikor a brit vasúthálózat teherhordó erejét növelték, és hozzájárultak a gazdasági újjáépítés sikeréhez.

Történeti háttér és gyártás

Az LNER Class O6 gőzmozdonyokat a londoni North Eastern Railway (LNER) rendelte meg és 1944-ben gyártották. Az O6-os sorozat azért készült, hogy kielégítse a második világháború alatti megnövekedett teherszállítási igényeket. Ezt a mozdonytípus az Egyesült Államokban gyártották, mivel a brit gyártókapacitás korlátozott volt a háború alatt. A híres amerikai locust & Alco vállalat készítette őket.

Technikai jellemzők

Az LNER Class O6 gőzmozdonyok a hagyományos gőzhajtást használták, amely lehetővé tette számukra a nagy teljesítményű teherszállítást. A mozdonyok 2-8-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami stabilitást és hatékonyságot biztosított a nehéz terhek húzása során. A maximális sebességük 55 mérföld/óra (kb. 89 km/h) volt, mely elegendő volt a teherszállító vonatok számára. Az O6-osok hossza és más részletes méretei nem állnak rendelkezésre, de általában robusztus és erőteljes kialakításúak voltak, hogy megbirkózzanak a nagy terheléssel.

Szolgálati történelem

Az LNER Class O6 gőzmozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, különösen a teherszállítási tevékenységekhez. A második világháború alatt és azt követően jelentős szerepet játszottak az ország iparának működtetésében. Bár pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre, a gőzmozdonyok fokozatosan eltűntek a forgalomból a dízel- és elektromos mozdonyok előretörésével a háború utáni években.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik LNER Class O6 mozdony megmaradt volna múzeumi példányként vagy nosztalgia vonatként. A háborús időszak után sok gőzmozdonyt selejteztek, és nem minden típus maradt fenn az utókor számára.

Érdekességek és kulturális hatás

Az LNER Class O6 gőzmozdonyok fontos részei voltak az Egyesült Királyság ipari történelmének, különösen a második világháború idején. Bár közvetlen kulturális hatásuk vagy elnevezésük nem áll rendelkezésre, a gőzmozdonyok általánosságban nagy tiszteletnek örvendenek a vasúttörténeti rajongók körében. Modellvasúti formában kevésbé ismertek, de a gőzmozdonyok még mindig népszerűek a vasútmodell hobbiban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Gyártási év 1944
Tengelyelrendezés 2-8-0
Maximális sebesség 55 mph (89 km/h)

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Class_O6

Képek

Források: Wikipédia, Google