Történeti háttér és gyártás
Az LNWR 1185 Class gőzmozdonyokat az 1910-es évek elején fejlesztették ki a London and North Western Railway (LNWR) számára. A fő céljuk az volt, hogy megbízható és hatékony vontatási megoldást nyújtsanak a vasúttársaság számára, amely abban az időben az Egyesült Királyság egyik legnagyobb vasúti hálózatát üzemeltette. Az első példányok 1911-ben készültek el. A mozdonyok tervezését Charles Bowen Cooke irányította, aki az LNWR főmérnöke volt. A mozdonyok gyártása Crewe-ban, az LNWR központi gyártóbázisán történt.
Technikai jellemzők
Az LNWR 1185 Class gőzmozdony hengeres kazánnal és kétállós hengerelrendezéssel rendelkezett. A mozdonyokat 2-4-0 kerék elrendezéssel szerelték, amely biztosította a nagy sebességet és jó stabilitást a különböző vasúti pályákon. Az 1185 Class sorozat maximális sebessége körülbelül 85 km/h volt. A mozdonyokat gőzmeghajtással működtették, és szénnel fűtött kazánok biztosították a szükséges energiát a gőz előállításához.
Szolgálati történelem
Az LNWR 1185 Class mozdonyokat elsősorban személyvonatok vontatására használták az Egyesült Királyság területén. Az LNWR hálózatán belül főként elővárosi és közepes távolságú járatokat szolgáltak ki velük. Az első világháború alatt és után is fontos szerepet játszottak a személy- és teherszállításban, de technológiai fejlettségük hamar elavulttá tette őket. A mozdonyok közül néhányat átalakítottak vagy selejteztek az 1930-as években.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az LNWR 1185 Class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt meg a mai napig, és nincsenek kiállítva múzeumokban sem. Az összes épített mozdonyt selejtezték az évtizedek során, így ma már csak archív fotókon és írásos dokumentumokban találkozhatunk velük.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LNWR 1185 Class mozdonyok nem maradtak fenn a modern időkig, a vasúttörténeti szakirodalomban és a rajongói körökben nagy becsben tartják őket. A modellezők és vasútmodellek szerelmesei között népszerűek lennének, amennyiben léteznének róluk készített méretarányos modellek, azonban jelenleg nincsenek ilyen termékek kereskedelmi forgalomban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártás éve | 1911 |
Maximális sebesség | 85 km/h |
Kerék elrendezés | 2-4-0 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google