Történeti háttér és gyártás
Az LNWR Class G1 gőzmozdonyt a London and North Western Railway (LNWR) számára fejlesztették ki, elsősorban teherhúzás céljára. Az 1901-es év jelentős volt a mozdony gyártásának szempontjából, amelyet a Crewe-i üzem készített az Egyesült Királyságban. Az LNWR a mozdonyokat a növekvő szállítási igények kielégítésére tervezte, hiszen a 20. század elején a vasúti közlekedés jelentős közlekedési és szállítási megoldást jelentett.
Technikai jellemzők
Az LNWR Class G1 egy olyan gőzmozdony, amely egyszerű, de hatékony felépítésével tűnik ki. Négyes tengelyelrendezéssel (0-8-0) rendelkezik, ami azt jelenti, hogy nincs hajtótengely előtti vezetőtengely, de a mozdony teljes hossza alatt hajtótengelyek futnak. Ez a kialakítás különösen alkalmassá teszi teherhúzási feladatokra. A mozdony gőzzel működik, amit egyszerű kialakítású kazán biztosít. A maximális sebessége nem számottevő, mivel elsősorban teherszállításra tervezték.
Szolgálati történelem
Az LNWR Class G1 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság vasúti hálózatán használták, különösen az ipari területeken, ahol nagy mennyiségű nyersanyag és késztermék szállítására volt szükség. A mozdonyok hatékonynak bizonyultak a nehéz terhek mozgatásában, ezért széleskörűen alkalmazták az LNWR hálózatán. Kivonásuk a szolgálatból fokozatosan történt meg a gőzmozdonyok általános leváltásával a 20. század közepén.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely LNWR Class G1 mozdony megőrzésre került volna. Az ilyen típusú mozdonyok általában az ipari forradalom emlékezetében élnek tovább, mint a korai ipari teherszállítás jellemző eszközei.
Érdekességek és kulturális hatás
- Az LNWR Class G1 mozdonyok gyakran szerepelnek modellvasúti kiállításokon, ahol a vasút iránt érdeklődők értékelik robusztus kialakításukat.
- Bár nem rendelkezik széleskörű hírnévvel, mint az utasszállító mozdonyok, a tehervonatok rajongói körében ismert és kedvelt típus.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google