LSWR 282 class gőzmozdony

Az LSWR 282 class gőzmozdony az 1890-es évek végén vált ismertté, amikor az angol vasútvonalakon megbízható teljesítményével forradalmasította a teherszállítást.

Történeti háttér és gyártás

Az LSWR 282 class gőzmozdonyokat az 1870-es évek elején tervezték az Egyesült Királyságban a London and South Western Railway (LSWR) számára. A mozdonyokat William George Beattie mérnök tervezte, aki a társaság vezető mérnöke volt. A gyártás 1873-ban kezdődött, és az Aggregated Manufacturing Company készítette el az első példányokat.

Ezek a mozdonyok a Londoni és Délnyugati Vasút vonalain szolgáltak, és a közepes távolságú személyvonatok húzására szánták őket. Összesen 20 darab készült belőlük, és elsősorban Angliában működtek.

Technikai jellemzők

Az LSWR 282 class gőzmozdonyok a korabeli technológia jellemzőit tükrözték. A hajtásrendszerük gőz alapú volt, amit egy belső égésű kazán táplált. A mozdonyok 2-4-0 tengelyelrendezése stabil és hatékony működést biztosított. Bár a pontos teljesítmény és sebességadatok nem ismertek, a korabeli gőzmozdonyok általában 80-90 km/h sebességgel közlekedtek.

A mozdonyok méreteik és tömegük alapján közepes kategóriába sorolhatók, amelyek alkalmasak voltak a személyszállítási feladatok ellátására. Az LSWR 282 class főként elővárosi és regionális vonalakon közlekedett, ahol a gyors irányváltási képesség és a megbízhatóság elengedhetetlen volt.

Szolgálati történelem

Az LSWR 282 class mozdonyokat az LSWR hálózatán üzemeltették, különösen a déli és nyugati régiókban. A mozdonyok 1873-tól kezdték meg szolgálatukat, és egészen a 20. század elejéig aktívan közlekedtek. Az évek folyamán kisebb modernizációkat végeztek rajtuk, de a gyorsan fejlődő vasúttechnika hamar elavulttá tette őket.

A mozdonyok nagy része az 1900-as évek elején került kivonásra a forgalomból, ahogy a dízel- és elektromos mozdonyok előretörtek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos nincs tudomásunk arról, hogy az LSWR 282 class mozdonyok közül bármelyik is megmaradt volna a mai napig. A korabeli ipar és társadalmi igények nem kedveztek a mozdonyok megőrzésének, így ezek az idő múlásával eltűntek.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LSWR 282 class mozdonyok nem váltak ikonikus modellekké vagy filmekben szereplő járművekké, mégis fontos részei voltak a brit vasúttörténetnek. Ezek a mozdonyok a 19. század végén és a 20. század elején hozzájárultak a régió közlekedési infrastruktúrájának fejlődéséhez.

Modellezők körében kevésbé ismertek, de a vasúttörténet iránt érdeklődők számára érdekes tanulmányozási területet jelentenek a korabeli technológiák és mérnöki megoldások megértése szempontjából.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-4-0
Gyártás kezdete 1873
Gyártott példányok száma 20

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LSWR_282_class

Képek

Források: Wikipédia, Google