Történeti háttér és gyártás
Az LSWR 302 class gőzmozdonyokat a London and South Western Railway (LSWR) számára fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását 1874-ben kezdte meg William Adams, aki az LSWR főmérnöke volt. A mozdony célja az volt, hogy megfeleljen a növekvő személy- és teherszállítási igényeknek. A mozdonyokat az LSWR saját műhelyeiben, Nine Elms-ben gyártották.
Technikai jellemzők
Az LSWR 302 class mozdonyok gőzmeghajtással működtek, ami akkoriban az egyik legelterjedtebb hajtási mód volt. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek. Ez azt jelenti, hogy négy hajtó- és négy vezetőkerék található rajtuk. A mozdonyok közepes teljesítményük miatt elsősorban személyszállításra voltak alkalmasak, és képesek voltak közepes sebességgel közlekedni. A járművek pontos műszaki adatai azonban nem maradtak fenn részletesen.
Szolgálati történelem
Az LSWR 302 class mozdonyok az LSWR vonalain szolgáltak, amelyek Dél-Angliát fedték le. A mozdonyokat főként személyszállításra használták, bár alkalmanként tehervonatokat is vontattak. A mozdonyok a 19. század végén és a 20. század elején folyamatosan szolgáltak, majd az újabb típusok megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az LSWR 302 class mozdonyokból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes formában. Ez a típus már csak a történeti dokumentációkban és vasúttörténeti leírásokban létezik.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LSWR 302 class mozdonyok már nem léteznek fizikai formában, mégis történelmi jelentőséggel bírnak a brit vasúttörténetben. A mozdonyok a gőz fénykorában készültek, és hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez Nagy-Britanniában. Annak ellenére, hogy nincsenek fennmaradt példányok, a rajongói közösségek érdeklődése még mindig élénk a korabeli mozdonyok iránt, és gyakran szerepelnek modellvasutakban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google