Történeti háttér és gyártás
Az LSWR 46 class gőzmozdonyt az 1870-es évek végén fejlesztették ki a londoni és délnyugati vasút (LSWR) számára. 1879-ben készült el, az LSWR megrendelésére. A mozdonyokat William Adams tervezte, aki az LSWR főmérnöke volt. A gyártás a Nine Elms műhelyekben történt, melyek Londonban helyezkedtek el. A 46 class megalkotásának célja az volt, hogy az LSWR vonalain hatékony és megbízható gőzmozdonyokkal lássa el a közlekedést. Összesen 12 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
Az LSWR 46 class egy két hengeres, compound rendszerű gőzmozdony volt. A mozdonynak 4-4-0 tengelyelrendezése volt, ami azt jelentette, hogy négy hajtott kerekét két nem hajtott kerék előzte meg elől. Ez az elrendezés különösen alkalmas volt a viszonylag nagy sebesség elérésére és a stabil vonalvezetésre. A gőznyomás és a kazán méretei révén a mozdony jelentős teljesítményre volt képes, bár a pontos teljesítményadatok nem ismertek. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 80 km/h lehetett.
Szolgálati történelem
Az LSWR 46 class mozdonyokat elsősorban a délnyugati vonalakon használták Angliában. Szolgálatuk során a vonatok vontatására használták őket, beleértve a személyszállító és tehervonatokat is. A mozdonyok a 19. század végén és a 20. század elején álltak üzembe. Az LSWR később, a mozdonyok elöregedésével és újabb, modernebb modellek bevezetésével fokozatosan kivonta őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon az LSWR 46 class mozdonyokból egyetlen példány sem maradt fenn. A mozdonysorozat összes tagját selejtezték, és egyik sem került múzeumba vagy megőrzésre. Így a rajongók és a vasúttörténet iránt érdeklődők csak a dokumentációk és a korabeli fényképek révén ismerhetik meg őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LSWR 46 class nem rendelkezik fennmaradt példányokkal, a vasútmodell-készítők között népszerű téma. Több modellgyártó is készített az LSWR 46 class gőzmozdonyról méretarányos verziókat. Az ilyen modellek népszerűek azok körében, akik a brit vasúti történelem iránt érdeklődnek. A mozdony szerepelt vasúti tematikájú könyvekben is, amelyek a brit vasúti közlekedés fejlődését mutatják be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |